-
351 c motor
Var och kollade i dag enligt gjut numret så är det en -72 351c 4v och det är rätt toppar med.
-
351 c motor
Inte jag heller men det där är ju en BMW (dom låter så där ).Jag förstår vad du menar med skrammel ljud o vibrationer osv.Men det var vad alla tycker om en sådant motor byte vad det kan bli för problem med plats o dylikt som jag frågade och nu har jag fått en massa förklaringar vilket jag är tacksam för.
-
351 c motor
Jag stoppade in en 460 i förra mustangen en -68(visst dom är bredare i motor utrymmet) gick bara bra det var likt där många som sa att det inte skulle få plats men det gick.Var nog ganska skeptisk själv att den skulle få plats när (klumpen ) stod på golvet bredvid. Jag upplevde inte den bilen som besvärlig att köra med.Med tanke på att det finns headers till 351 c motorer att köpa :http://www.mustangsunlimited.com/itemdy00.asp?T1=ES7A+01 borde det vara fler en jag som gör ett sånt byte.Visst jag skulle kunna sälja bilen och köpa en annan men med tanke på att jag har haft bilen i snart 22 år och det var den första bilen jag gjorde i ordning så känns det fel att sälja den. Janne J cmc303 skrev: Vad ska du använda bilen till? Bränna runt på stan det blir nog inge race bil men jag tycker att ska man byta motor så kan jag lika gärna stoppa i något riktigt o 351c motorerna har alltid legat varm om hjärtat + at jag tycker det är lika roligt att skruva o lösa problem i garaget som att köra mustang.
-
351 c motor
Tänkte bara att det är en frän motor.Men det du säger är ju en anledning att inte göra det man vill ju kunna köra bilen i kurvor också.Men man får se inte säkert att han säljer motorn heller och då får det bli en trimmad 302 med manuell istället går nog att få snurr på dom med.Men det projektet tänkte jag börja med nästa vinter så har man tid på sig att skaffa alla grejer.Håller på att renovera en gammal träbåt i garaget som ska vara klar till sommaren så det är rätt fullt där just nu.Tackar för alla tips o ideer men blir det en 351 c så ska jag lägga upp bilder och skriva ut alla svordomar här.
-
351 c motor
Efter lite sökande hittade jag dom här..Så det borde gå att få dit en 351 c motor i en -65 mustang utan att kapa i den.Dock låter det lite häfftigt att man måste använda portopower :http://www.mustangsunlimited.com/itemdy00.asp?T1=ES7A+01.
-
351 c motor
Är 351 w motorerna så mycket smalare än C motorerna att man inte behöver kapa(är inte sugen att förstöra bilen mer än nödvändigt).Att man måste byta brommsar o bak axel osv är jag medveten om tänker montera bromsskivor runt om så det är minsta problemet.Har monterat en 460 i en -68 mustang tidigare utan att kapa i den men tänkte inte på att -65 är smalare mellan fjäder tornen.Annars får man stoppa i en 302 istället.
-
351 c motor
Är det mycket som man måste kapa bort för att den ska gå dit för det har varit ganska kul med en 351 o manuell låda.
-
351 c motor
Har ev fått tag på en 351 c med manuell låda(tänker byta ut 6an)får den plats i en -65 mustang utan att kapa i bilen.Och vart kan man få tag på headers till den kollade på summit men där verkar det bara finnas till windsor motorerna eller passar dom på c motorerna med.