Jump to content

Downforce

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. Tack för svaren! Det var kanske dumt/känsligt att formulera frågan som jag gjorde, och det kanske hade varit bättre att fråga efter importörer/firmor som ni använt er av och som ni är nöjda med - men jag skyller på att jag är svensk och således alltid utgår från den negativa synvinkeln först. Nu ska jag fortsätta leta....
  2. Edit: Hittade några svar i andra trådar så jag ändrade i frågorna lite Lånar den här tråden eftersom jag tittar runt aktivt på att eventuellt köpa min första Musse just nu. Hoppas att det är ok. Har några frågor/funderingar. Och förhoppningsvis utan att göra någon förnärmad så vill jag ändå fråga om... 1. Vill nog helst köpa en bil genom en auktoriserad handlare/importör, dvs att jag får bilen kollad och med minst 1 års garanti. Rätt eller fel? Spelar detta någon roll i praktiken? Är själv lite småkass på bilteknik och har definitivt aldrig köpt en "import" tidigare. De flesta handlarna verkar finnas söderöver och jag bor i Mälardalen. 2. Är det någon handlare/importör som man ska se upp med, (och varför)? PM:a gärna svaret till mig om ni inte vill posta det här. (Skall tillägga att dom jag talat med hittills har varit otroligt trevliga och serviceminded - men man vet ju aldrig helt och hållet eftersom jag är helt ny i kretsarna). 3. Och så den lite tråkigare biten. Marknaden för törstiga V8:or känns ju inte stekhet för närvarande, och den lär väl knappast repa sig igen om vi ska vara helt ärliga. Många handlare verkar dock inte tagit till sig detta? Vissa smyghöjer istället priserna trots att bilarna är hemma redan (och inte påverkats av dollaruppgången). Är det så att handlarna fortfarande lever i en värld där dessa bilar springer iväg av sig själva (vilket jag gissar varit fallet fram till krisen)? Jag har just börjat följa utvecklingen så jag har inget att jämföra med men det känns som att många bilar ligger väldigt länge till salu just nu men prisreduceringar är sällsynta. Rätt eller fel? Kan lägga till att jag har en bekant som sysslar med bilhandel och han säger helt skoningslöst att (efter krisens intåg) kan man inte pruta ner en SUV/stor sportbil bil minst 20-25% idag så ska man inte köpa den. Fast hans fokus är med mer kronor och ören när det gäller bilar, inte känsla/märke/intresse. Dessutom är jag en kass förhandlare så jag skulle ju föredra om marknaden rättade till sig själv istället... Slutligen 4. Om jag väljer en cab istället. Är alla cabbar på bilarna 2005-2010 elstyrda? Det står inte alltid i annonserna. Är otroligt tacksam för varje svar jag kan få. Tack på förhand.
  3. Downforce replied to Downforce's post in a topic in Mustang 2005-2014
    Ursäkta men jag fattar inte. Vad är det för hjälp?Är Exklusive dyra annars? Såg att dom hade några bilar till salu. Eller är det service och delar du menar?
  4. ett inlägg i en tråd postade Downforce i Mustang 2005-2014
    Hej alla, Första inlägget här! Grattis till mig... Jo, har så smått börjat titta på att införskaffa mig en av dessa sköna bilar och ju mer jag tittar runt desto fler frågor kommer fram. Som tur är så hittar jag faktiskt i princip alla relevanta svar på mina funderingar här på detta e m i n e n t a forum.... MEN det är faktiskt ett (mindre viktigt men ändå) ämne som jag bara inte kan hitta något svar på. Nämligen detta: har sett att några Mussar till salu har någon typ av navigatorskärm under stereon - och min fråga är helt enkelt hur denna navigator funkar här i Sverige? Vilka kartor brukar finnas med i original? Och om inte Sverige/Europa finns med (inte helt otippat) går det då att få in dessa kartor utan större problem? Kan man enkelt få fram metric system istället för miles i programvaran osv? Styr skärmen något annat också, typ stereon? Osv? Någon som vet? Tusen tack på förhand!