Jump to content

Kigge88

Medlemmar
  • Inlägg

    8
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About Kigge88

  • Födelsedag 1988-02-08

Kigge88's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Tack för alla svar det hjälper mig väldigt mycket på traven så nu lutar det så klart mot en 289 här ifrån Sverige, har kanske en på gång nu. Terner tack för det men det är så att det ska vara så nära orginal som möjligt så en motor med insprut ligger långt ner på listan Står ju 289 på bilen så så får det allt bli
  2. Aha okej då är jag med. Fast det gör ju inte så mycket i och med att jag inte hittar någon 289 i Sverige så kanske jag skulle ta och beställa en sådan då. Låter ju inte helt fel. Tack för svaret
  3. Letat lite här på forumet men inte hittat något om detta. Så tänkte fråga om någon har någon erfarenhet av att köpa en nytillverkad 289 från usa hittade på en sida där man kunde beställa. Är detta bra pålitligt, riktiga grejer? eller ska jag leta reda på en gammal 289 och renovera. Jag har letat som en dåre men jag hittar ingenting letar jag på fel ställe tro? Här är iaf länken till den nytillverkade motor som jag hittat: http://www.rebuilt-auto-engines.com/cgi ... 0009273.05 bra pris om inte annat
  4. Det var top end kitet jag menade. Men detta verkar ju helt klart som det smidigaste och billigaste alternativet. Och om detta kitet hjälper den motorn upp mot 300 hk så är det ju kanon, såg att du skrev 360 hk innan kan det stämma? Jag har faktiskt fått tag på en hel c4 låda i stort sett gratis och den funkar kanon så nu ska jag egentligen bara ha tag i en 289 motor (block). Tack för hjälpen åter igen
  5. Ja det var automat jag tänkte. Men det är ju bra för c4an verkar inte vara så svår att få tag i. Okej det var ju ett bra tips det kanske blir den billigaste / snabbaste lösningen. Vad kan ett sånt kit kosta och vart införskaffar man det? Tackar
  6. Hejsan är på jakt efter en ny motor till en Mustang cab -67 har suttit en 289 i den orginal och idag sitter det en 429. Nu är det alltså dags att försöka få tag på en mindre och jag är ju självklart på jakt efter en 289 hipo hade ju varit underbart att få tag i denna motor. Men det verkar lite smått otroligt. Alltså till min fråga går det att ta en 289 225hk och bygga om (byta delar) så att det blir en hipo eller skiljer sig block och dylikt? Hört något om att det ska vara 4 bults överfall på en Hipo men bara 2 bults på en 289. Är jätte tacksam för svar och skulle gärna vilja ha lite tips om vart man kan få tag på en 289 motor med. Till nästa fråga är lite inne på att man skulle skaffat en lite modernare växellåda när man ändå har ur motorn så att det blir lite trevligare att åka motorväg såg att summitracing hade lite lådor vilken av dom ska man köpa då? 429 -69 funkar med c6 växellåda som fungerar när den känner för det (stått länge) blir till salu när ny motor införskaffats
  7. Tack för all hjälp. Och jag glömde ju faktiskt att nämna att bilen är svensk reggad å har rullat i sverige.. dock har den stått i ett skjul i 19 år. men nu ska den räddas å jag måste säga att det går bra. Men nu har jag stött på ett annat tråkigt problem och det är att lådan fattar inte vad R betyder. Backen hoppar bara i när den känner för det, jag får pendla lite mellan D och R innnan det händer nått.. någon som har någon ide ?
  8. Hallå alla musse ägare. Har precis börjat renovera en ford mustang convertible -67, vet inte så mkt mer om den. I vilket fall som helst så skulle jag vilja ha lite tips om vad jag bör tänka på att lägga extra mkt energi på för att få den igenom besiktningen. Och sen är det skivbromsar fram och trummor bak. Och den ena cylindern inne i ena trumman är helt slut. Så det jag skulle vilja veta är om det finns flera dimensioner / längder på dom här. Och finns det någon bra reservdels butik någonstans i närheten av göteborg? Tack på förhand.
×
×
  • Create New...