Jump to content

604

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. 604 replied to Nena's post in a topic in Mustang 2005-2014
    Prova med något grövre skruv så sitter de nog/lm
  2. 604 replied to David Karlsson's post in a topic in Mustang 2005-2014
    håller helt med, där har du orsaken till pris "ras" utbudet är mkt större än vad det finns köpare till /
  3. 604 replied to David Karlsson's post in a topic in Mustang 2005-2014
    Ok, så du menar att de ca 50 st Mustang GT -05-07 som finns på blocket, som man troligtvis köper för ca 200" har varit krockade eller vattenskadade ?att
  4. Enklast är att du väntar några veckor, sedan änmäler du att du typ tappat bakskylten och sen beställer en ny bakskylt = liten och sätter den fram, så gjorde jag, De märker aldrig det sen när du besiktigar. Enklare än att överklaga och kostar 80 spänn.
  5. På min satt vita org stripes när den kom hem, och när jag lämnade in den för omstripning mätte de på orginalstripesen innan de tog bort den. Stripesen är inte lika breda över hela bilen, utan det varierar med karossens form. Gör de stripesen lika breda ser det snett ut. Finns firmor som har stripesmallar(mått) till mustang, typ Dekaltrim och Lars Jenå Reklam, båda i Linköping
  6. Jag har mattsvarta stripes på min svarta Gt500, inga problem alls vad det gäller skötsel, vaxning mm. jag lämnade in bilen för vaxning o polering första gången efter jag monterat mattsvarta stripes och frågade om de maskerade av det mattsvarta men det behövdes inte, det matta förblir matt,/lycka till
  7. 604 replied to illala53's post in a topic in Mustang 2005-2014
    jag har monterat en "KR" huv på min GT500 och monterade även hood pin kit, kanske mest för utseendet, tänkte ej på om den tyngre Truefiberhuven blir ännu mer orolig i höga farter än orginal aluminium huv
  8. dekaltrim i linköping fixar det åt dig, de använder 3M vinyl, kostar 4-5 tusen(arbete o mtrl), för övrigt har de stripat ett flertal mustanger
  9. Jag besiktigade min GT500 med Longtubes, racekattar och SLP loudmouth= pypes, och det gick bra, se till at motorn är varm bara.
  10. 604 replied to mattias n's post in a topic in Mustang 2005-2014
    "motorn"
  11. 604 replied to mattias n's post in a topic in Mustang 2005-2014
    Tja du! Lägg till Spjällhus och longtube till det du föreslog så har du ca +125-150 kusar till, och du lär lär märka skillnad, Jag kör med FordRacing ProCal tuner ,FordRacing CobraJet twin 65mm spjällhus, FordRacing cai, Metco 2,6" pulley, och Dynatech supermaxx longtubeheaders med race kattar, och den går (och låter) långt värre än org, min är 08, men skillnaden bör ju bli lika även om du kör en nyare. mvh lm
  12. 604 replied to mattias n's post in a topic in Mustang 2005-2014
    Så här ser hon ut med 1,25"
  13. 604 replied to mattias n's post in a topic in Mustang 2005-2014
    Hej , har en GT500 08 och har sänkt den med ford racing 1,25" jag har samma däckdim som du, på alcoafälgar och det blir perfekt, men det går säkert sänka 1,5" också om du vill, tänk bara på att byta till justerbart panardstag så du kan centrera bakaxeln. Lycka till
  14. 604 replied to mattias n's post in a topic in Mustang 2005-2014
    kolla med designchrome i Linköping, de andvänder vattentransfertryck, funkar både på inredning och yttre detaljer typ spoiler backspeglar trösklar splitters mm. prisvärt designchrome.se
  15. Hej du! GT500KR tillverkades i 1000 numrerade exemplar 2008-2009, skillnaden är, andra fjädrar/stötdämpare(sänkt),short throw shifter(kortslagigt spakställ), cai(sportluftfilter=540Hk) mattsvarta stripes (tillval), annan huv typ supersnake, alcoa 18" fälgar ,20" tillval, axleback FR500S, samt att den är betydligt dyrare pga den begränsade upplagan, trots ganska små skillnader i utrustning. Mvh/lm PS. Vill du låta manligt skruva dit SLP LoudMouth