Jump to content

hampem3

Medlemmar
  • Inlägg

    5
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

hampem3's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. låter intresant, vad är det för speciel visko på oljan? edit, kollade på mekonomens hem sida och dom rekomenderade Motor Castrol Edge helsyntet 5W-30, dvs en helt vanlig olja för normal motorer, en lätt o lagom kall/varm viskositets olja, är det ngn annan man bör änvända? Blir det köp tänkte jag byta olja, filter på vägen hem, för säkerhets skull. mvh hampus Va bra att mekonomen har tvärfel. Du ska ALDRIG lita på någon svensk sida när det gäller dessa mustanger![/quote:22hk5pna] Det va ngt värt att veta, antar att det står det mn behöver veta i instruktions boken, vet du på rak arm någon amrikansk sida med vettig info gälande oljor mm? bådar inte gott det här om jag höll på att gå på en super nit på direkten.. mvh hampus
  2. låter intresant, vad är det för speciel visko på oljan? edit, kollade på mekonomens hem sida och dom rekomenderade Motor Castrol Edge helsyntet 5W-30, dvs en helt vanlig olja för normal motorer, en lätt o lagom kall/varm viskositets olja, är det ngn annan man bör änvända? Blir det köp tänkte jag byta olja, filter på vägen hem, för säkerhets skull. mvh hampus
  3. Tackar för alla utförliga svar, känner mig anningen klokare nu, har bestämt mig för att nästa bil ska va en glidare med tillhörande automat låda, då verkar dessa passa ferfekt, så någon manuelt växlad mustang är inte intresant. Bensin förbrukningen låter helt okej, kanon med isofix, service intervallerna låter täta, men det är man van med sen tidigare bilar (bmw M3, samt hyfsat modiferade vagnar) så det ska ej va ngt hinder. Men när vi ändå är inne på service intervaller, ngn som vet vad orsaken till de tätta olje bytena är, med tanke på den låga trimmnings graden(hk/liter), är ju inte direkt en hög varvig sugis, borde utan problem kunna klara ett längre intervall? (viserligen inget jag kommer att pröva men nyfikenhet finns där endå) Har aldrig tidigare ägt amrikanskt så plastig inredning och lite gnäll från inredningen har jag enbart uplevt korta turer i andras vaganar då i suvar. Det jag tänkte på när det gäller sänkningen va, ifall man snik sänker med enbart fjädrar så blir kompressionen högre i dämparen och genomslags risken ökar även om man väljer progresiva fjädrar (precis som corvette sa) och livs längden på dämparna sänks radicalt, men även om man kör med dämpare och fjädrar som är anpassade tillvarnadra så ändras ändå fjädrings vägen, och även camber vinkeln, vet att vissa bilar e mer kännsliga (porsche/bmw) har redan standard ganska agresiva vinklar, är man där ocf fingrar blir det lätt att man åker på "lädret" ifall man ej börjar göra mer radicala ingrep, kör själv i dag med ställbart på min bil, och det märks på livs längden på busningar, krängningshämmare och spindel leder tyvär men snygt är det, sen att upförandet på vägen är redicalt försämrad gör inget då det går att åka på långa häng med blygsam effect tänkte mest primärt på hur pass kännsliga dessa vagnar är, de är ganska höga orginal och borde vid en snygg sänkning påfresta ihop med bredare sulor ganska mkt, men det kanske är kraftig saker orginal? Vart är det lämpligt att serva ordna med eventuella reparationer kring stockholms trakten? Lutar nämligen åt ett samtal till firman. kanon forum detta mvh Hampus
  4. Go kväll alla mustang brukare. Är en helt ny användare på detta forum sen igår, suttit och sökt och läst trådar så ögonen blöder, står i valet och kvalet gällande ett inköp av en mustang 2005/2006. har ett par frågor jag skulle bli hemsk glad utifall ni kunde hjälpa mig med och inbringa lite klarhet hos denna nybörjare. Har sedan 2005 fin kammat blocket dagligen och drömt mig bort mot mustang mullrandet, men för någon dag sedan dök det upp ett objekt som har alla de attribut jag efftersträvar, -> http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/f ... YAM2sLDA__! http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Mu ... ?ca=11&w=3 Nu till mina frågor: Såg här i någon tråd att dessa bilar har isofix (bil barn stols fäste), gäller det alla bilar eller är det tillval? (Har en liten plutt på 1.5 år som sitter i bakåt vänd stol, samt en stor plutt på 9år) Vad jag har förstått är det väldigt täta service intervaller samt en hel del små detaljer som kan iritera så som klonk och gnissel, rätt eller fel? Kommer att använda bilen som bruks bil med ett årligt miltal på ca 1000-1500mil, kommer det va mer verkstads besök än åka? Vågar man köpa en mustang som gått så pass mkt som denna ändå gjort eller är det ett risk tagande (självklar förstår jag att det beror på tidigare shötsel samt omhänder tagande) men ifall vi utgår från att den är normal mustang körd Bensin förbrukningen är också väldigt intresant, förstår att dom tar lite mer. men vad är en ärlig bild utav förbrukningen, är det hyffsat moderata siffror eller är det rent horiblaa virvlar i tancken vid varje röd ljus? För man räkna med 1.5l/milen lands väg? eller kommer man undan med strax över litern? sista frågan, mustanger som är sänkta som denna, hur tar övriga detaljer kring hjul upphängningen detta, vad jag läst mig till så har jag förstått att det är standard med spindel/busningar klonk rätt eller fel? Kostsamma operationer, eller är det dylika ingrepp så som 3 seriens? (BMW) mvh hampus http://www.garaget.org/hampussm3
×
×
  • Create New...