Tackar för alla utförliga svar, känner mig anningen klokare nu, har bestämt mig för att nästa bil ska va en glidare med tillhörande automat låda, då verkar dessa passa ferfekt, så någon manuelt växlad mustang är inte intresant. Bensin förbrukningen låter helt okej, kanon med isofix, service intervallerna låter täta, men det är man van med sen tidigare bilar (bmw M3, samt hyfsat modiferade vagnar) så det ska ej va ngt hinder. Men när vi ändå är inne på service intervaller, ngn som vet vad orsaken till de tätta olje bytena är, med tanke på den låga trimmnings graden(hk/liter), är ju inte direkt en hög varvig sugis, borde utan problem kunna klara ett längre intervall? (viserligen inget jag kommer att pröva men nyfikenhet finns där endå) Har aldrig tidigare ägt amrikanskt så plastig inredning och lite gnäll från inredningen har jag enbart uplevt korta turer i andras vaganar då i suvar. Det jag tänkte på när det gäller sänkningen va, ifall man snik sänker med enbart fjädrar så blir kompressionen högre i dämparen och genomslags risken ökar även om man väljer progresiva fjädrar (precis som corvette sa) och livs längden på dämparna sänks radicalt, men även om man kör med dämpare och fjädrar som är anpassade tillvarnadra så ändras ändå fjädrings vägen, och även camber vinkeln, vet att vissa bilar e mer kännsliga (porsche/bmw) har redan standard ganska agresiva vinklar, är man där ocf fingrar blir det lätt att man åker på "lädret" ifall man ej börjar göra mer radicala ingrep, kör själv i dag med ställbart på min bil, och det märks på livs längden på busningar, krängningshämmare och spindel leder tyvär men snygt är det, sen att upförandet på vägen är redicalt försämrad gör inget då det går att åka på långa häng med blygsam effect tänkte mest primärt på hur pass kännsliga dessa vagnar är, de är ganska höga orginal och borde vid en snygg sänkning påfresta ihop med bredare sulor ganska mkt, men det kanske är kraftig saker orginal? Vart är det lämpligt att serva ordna med eventuella reparationer kring stockholms trakten? Lutar nämligen åt ett samtal till firman. kanon forum detta mvh Hampus