Jump to content

MarkusK

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. Min blev så här, ingen extra adapter behövdes.Cobra -03
  2. Jag är också intresserad!
  3. MarkusK replied to Alrik's post in a topic in Mustang 1994-2004
    Har inte boost a pump och andra gången det hände hade jag nytt bränslefilter monterat. Om man söker lite på tex svtperformance.com så är det fler som har råkat ut för detta vid hårdkörning som trackdays.
  4. MarkusK replied to Alrik's post in a topic in Mustang 1994-2004
    Jag har råkat ut för detta 2 gånger, båda hände under en trackday med mycket hård körning.Första gången trodde jag att det berodde på för lite bensin så andra gången körde jag med full tank men fick samma problem igen. Provade då med att byta tune mellan körpassen och problemet försvann.Kan bara dra slutsatsen att den första tune,en jag körde med inte räckte till soppamässigt.
  5. Kan bara instämma,tack till alla inblandade!
  6. Jag har kört högtryck på alla min bilar utan problem FÖRUTOM min tidigare Corvette C5 och min nuvarande -03 Cobra.På C5:an gick en knacksensor och Cobran en tändspole efter tvätt så nu är det tandborste som gäller på alla Jänkebilar.....
  7. MarkusK replied to Slycke Johan's post in a topic in Övrigt
    Vet inget om den förutom att den skapade köer som jag fick sitta i
  8. Grattis till ett grymt köp och kul med en Cobra till i Stockholm,rullar nog inte mer än 3-4 st här. Snart sätter trimtankarna igång och då får du verkligen se vad bilen går för. Markus, 2003 Cobra coupe
  9. Första gången lämnade jag in bilen, andra gången kände jag igen symptomen och jag förstod att det var motortvätten.
  10. Tjena Du kör väl Cobra tror jag. Jag har haft samma fel på min 2ggr, båga gångerna var det en tändspole som pajjat(en av dom bakre) och båda gångerna hade jag motortvättat bilen innan Bilen går som den ska vid normal kör körning men med belastning börjat den bluddra (missar på en cylinder).Visar sig att vatten rinner ner vid dom bakre tändspolarna och dom funkar inte som dom ska.
  11. Lyfter tråden lite, hur ser det ut ? Själv ska jag ner såklart!
  12. MarkusK replied to Gusten's post in a topic in Övrigt
    Garanterad inlösen, du kan börja se dig om efter en ny bil. Tur att ni klarade er så bra.
  13. Jag var på auto motor&sports trackday på Mantorp nu i maj.Samma regler med 95db gällde där som på alla andra banor. Mätningen görs vid förbikörning på lämplig raka där bilarna varvar ur.Min bil låter också ganska mycket så jag var lite orolig innan jag kom dit och såg/hörde andra bilar på plats.Det fanns massor av bilar som lät galet mycket bla annat en 700hk Evo6 och diverse race bilar Jag kan tänka mig att ett antal bilar inte skulle ha klarat gränsen om dom verkligen mätte eller brydde sig. Eftersom det är omöjligt för var och en att kolla hur mycket bilen låter vid en förbikörning på maxvarv tror jag att dom töjer lite på reglerna vid trackday för standard bilar då dom allra flesta förmodligen klarar gränsen.
  14. MarkusK replied to Alrik's post in a topic in Mustang 1994-2004
    Jag körde tidigare med en 2,8" pulley, till det hade jag en 74,3" rem och en extra remspännare som var 90mm,inget remslir alls. Nu har jag en 2,65 pulley samma spännare och en 73,3" rem som sitter riktigt hårt, ändå har jag lite slir från ca 5000 rpm.Laddtrycket ökade med 0,1 bar eller ca 1,5 psi.
  15. MarkusK replied to Alrik's post in a topic in Mustang 1994-2004
    Hej Kolla denna sida http://stangshiftergaskets.com/belt_selection_guide.htm. Fördelen med ett extra remahjul är att det "lindar" in remmen mer på hjulet = mer kontakt yta.Vad har du för remhjul nu ?