Jump to content

WilleNemo

Medlemmar
  • Inlägg

    24
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About WilleNemo

  • Födelsedag 1987-02-19

WilleNemo's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Tackar! bör väl inte vara allt för långt bort... men de fina svängarna blir nog inte förrän nästa sommar
  2. Har varit och köpt delarna som saknades idag, hade lite flyt där MVH
  3. Finns det någon som har några reservdelar hemma? Det jag behöver är orginal luftburken men diverse tillbehör! Ska plocka bort intercoolern som sitter där och måste ha tag i orginal delar för att kunna regbesikta den! Mejla gärna till Willebror@hotmail.com MVH
  4. Ja, jag har hört att i Tyskland ska man kunna regga den! Då ska man ta sig dit och regga den sen föra in den i sverige alltså!? Ska kolla upp den vägen med! Det som är tänkt nu är att jag ska e85 konvertera den! Får se hur det går! Tack för tipset!
  5. Ja tyvärr gäller det bromsar och alla bytta motordelar! Allt utom kaross behöver ställas till orginal vid reg. besiktning! Men ett liten leende kunde jag ge idag då jag ringt ungefär 30 samtal! Kan finnas ett/två kryphål! Kommer uppdatera om hur det går med den saken, men jag har iaf. kontaktat roush i staterna!
  6. Jag har nu fått reda på vad för 2 alternativ jag har gällande godkänt vid regbesiktningen! Antingen bygger jag om bilen till orginalutförande, då måste bromsar bytas, orginaldämpare bytas, kompressor bort och lite andra delar som är mycke bättre än orginal! Efter det måste jag få den godkänd via en ford återförsäljare, jag har idag inte fått reda på om det funkar med en svensk ford återförsäljare. Andra sättet är att göra ett avgastest i haninge, där de provar avgasvärdet och bränsleförbrukning, det kostar 25.000:- Jag måste ytterligare fixa 3 intyg till efter att jag fått godkänt vid avgastestet! Känns rätt tungt att få reda på dem kompliserade valen! Tack för alla tips och råd!
  7. aha.. har nästan anat det i dagsläget! Tack för all hjälp!
  8. Där har vi nog problemet! Besiktningsmannen har skrivit en rapport utförligt med vilka problem det var, men den har jag inte fått än så därför har jag inte varit 100 på vilket felet va! Men det är nog avgas certifierings intyget som han pratat om! Om det är det som står i rapporten så är alltså kompressorn problemet? eller måste avvgassystemet fixas även om kompressorn tas bort?
  9. Ok, ja för det är ju avgas kraven som är så hårda! Får kolla upp om det går att byta så!
  10. Ok, det låter tryggt! Jag hoppas han kan få fram ett intyg som gäller för en kompressor matad v8 Va har du för motor på den som du köpte av Wolf? MVH
  11. Jo, dem tankarna har jag haft, att skruva bort den men inge kul =/ Går det att få tag på ett dekra intyg på roushen? Eller va är det för dekra du menar? Tack!
  12. Micke! Du har en vanlig gt va, ingen roush? För jag kunde inte använda bullerintyget för en vanlig gt.. =/ har ett sådant nämligen!
  13. Jag har kollat med birf, och har redan beställt ett intyg till en vanlig gt men det funkade inte! ska försöka få tag i nån som har en roush! Ja, det är ruggigt skönt ljud, speciellt när kompressorn viner
  14. Jag fick inte min mustang gt roush godkänd vid registreringbesiktningen idag! Jag hade beställt ett bullerintyg för en vanlig mustang gt (DEKRA), vilket inte godkändes! Så nu måste jag ha tag i ett intyg för en roush modell! Finns det någon som vet hur jag får tag på ett sådant, för jag vet att det finns roush godkända i sverige!?
  15. Ja det känns oerhört tråkigt med alla svenska regler ibland! Tack för tipset, lägger in en ny tråd!
×
×
  • Create New...