Jump to content

Fastback 66

Medlemmar
  • Inlägg

    36
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Fastback 66's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Hej och tack för alla tips men nu är det ordning på förgasaren. Det var nålventilen som kärvade samt en mindre justering av plåten som siter monterad på flottören. Sen var det bara att justera in bränsle mängden enligt ovan nämnda instruktioner. Och nu funkar det precis som det ska göra
  2. Hej Nej jag bytte inte nålventiler. jag gjorde enligt denna instruktion fast det gick inte att ha bilen igång det sprutade bensin ur den hur jag än testade. Så jag justerade och provstartade om och om igen. Park the car on a level surface, unscrew the air filter wing nut and pull off the air filter cover, filter and filter base. 2 Unscrew the fuel level sight plug and rock the car side to side, looking for a slight trickle of fuel to come out of the sight hole. If no fuel comes out, the float need to be adjusted up. If fuel pours out, the float needs to be lowered. 3 Unscrew the float adjustment screw two turns and pry the adjustment nut slightly upwards to break the adjustment assembly's seat on the bowl. With the engine running, watch the sight hole and adjust the float nut clockwise to lower or counterclockwise to raise the float until fuel trickles out of the sight port. 4 Tighten the adjustment screw while holding the adjustment nut stationary with a wrench. 5 Reinsert the fuel level sight port screw and tighten. The fuel level is adjusted. Jag har två slangfilter monterat på slangen efter pumpen.
  3. Okey är det på det viset. Till saken hör att jag tror att den bakre koppen och dess nålventil inte har fungerat sen jag köpte bilen. Jag upptäckte detta då jag gjorde rent förgasaren eftersom jag har haft problem med en tank som var full med rostflagor. Nu är tanken och ledningarna nya. Så alla inställningar som var gjorda kanske var med endast en nålventil?? Kan det vara som jag tror eller skulle inte bilen ha gått över huvud taget med en nålventil? Ska jag köpa och montera en regulator som Janne tror eller kan det vara andra saker som beror på detta flödande? Inte en sväng med bilen i helgens solsken för denna f**********e förgasare. Tidigare gick bilen bra förutom då den hostade och ryckte då och då vilket jag trodde skulle lösa sig efter rengöringen men ack så fel man kan ha.....
  4. Mekanisk bensin pump om det svaret duger? märke på pumpen vet jag inte.
  5. Hej jag har problem med en flödande Holly 600 har ställt nålen med muttern enligt instruktion, men den flödar över ändå.. När jag provblåser i bensin röret verkar det hålla tätt men icke med bensin, är nålen kass tro eller vad bero på?
  6. Ovanligt eller värdefullt är inte anledningen till att jag kör och äger Musse, jag tycker att det är en fin bil och en V8 under huven sitter fint
  7. så du tror att det räcker med reglagejustering. det låter ju bra, och du tror inte att jag behöver byta bussningar för att klara att justera in?
  8. Hej jag har en 4växlad manuell låda och växlarna går inte i utan att vara rejält bestämd och att få någon annan att köra bilen utan att lägga i backen då ettan skall i är omöjligt. Sen när 2an ska i så måste man vara rejält bestämd och att få i 2an från stillastående är näst intill omöjligt. jag har kollat länkaget och det är lite glappt så kan det vara läge med en renoverings sats eller vad tror ni? Är det själva lådan som behöver en genomgång?
  9. Hej nu har jag i allafall gjort en caster / camber / toe in inställning och bilen går som en dröm.
  10. Tack Herman Nu går bilen som en klocka igen. Det var som du skrev ..avlagringar på flottörnålen. Så tack för infon, ang PDF som du bifogade så hade du rätt även där så jag passar på att tacka även för den. Den kommer jag att ha nytta av då jag ska rengöra resten av förgasaren i vinter.
  11. Hej Herman det är i det främre huset som det flödar. Jag har inte kört bilen sen i mars och då gick den som en klocka.... Men det är klart att allt kan ju hända! Och det är mekanisk pump på bilen. Har du mer ingående förklaring med ev bilder som du kan bifoga så att jag kan göra injusteringarna enligt det du skriver? Så att jag kommer rätt med nivåer etc. Ang rökning och dess fara så har jag eldat tillräckligt på denna bil eftersom det var det som var anledningen till 300 timmars renovering och samtliga kabelbyten... Svetsade lite för mycket mellan avkylningarna under pedalstället
  12. Hej Mats Jag håller med om att det var trist när inte hjulen som jag tycker för övrigt blir riktigt snygga på bilen inte passar. Men det kanske blir bra om jag går ner i dimension och får 4-5 cm tillgodo? Eller tror du att det blir för tunnt?
  13. Dax för nästa problem, holly 4 portare som går perfekt fram till att el-choken släpper. Då flödar den förgasaren och motorn stannar. Om man sen kollar i loppet så droppar, näst intill rinner det ner bränsle i förgasaren. Vad kan detta bero på. jag har bytt elstam och i princip hela instrumenteringen inklusive tändningslås. Om det skulle kunna påverka gången dvs att jag har någon el kabel som blivit felkopplad eller bortglömd i all hast. Hur kan man felsöka detta fenomen? /Johan
  14. Modell kunde jag inte se men de är 15x8 bak och 15x7 fram. Made in USA stod det även på dom. Testade idag att flytta framhjulen till bak och då funkade det utan att skrapa i skärmen. (lånade orginal fälgar fram) Så det blir väl att köpa en ny uppsättning däck och flytta framdäcken till bakfälgarna och hoppas att även det funkar,(men det är inte säkert eftersom fälgarna blir 1 tum bredare än de jag testade idag) och köpa nya däck till framfälgarna typ 205x55 15 och testa.
  15. Hej Bulan Ja det kan nog stämma att backspacen är fel eftersom det blir så. Vad fälgarna heter vet jag inte riktigt men jag ska till garaget imorgon igen så då ska jag undersöka detta mer nogrannt. Tack för länken den var ju väldigt bra! Mvh Johan
×
×
  • Create New...