Jump to content

KimL

Medlemmar
  • Inlägg

    31
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About KimL

  • Födelsedag 1978-06-22

KimL's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Tror inte att det skall vara något problem på nyare mustanger i alla fall. Har inte testat att hälla i E85 på mustangen ännu, men mina vanliga bruksbilar och andra lite mer racing bilar jag haft har inte haft något bekymmer med att man blandat upp bensinen med typ 30% E85 utan konvertering av något slag. Så förmodar att för att dom höjer från 5% till 10% inte gör så värst mycket. Är som sagt kanske större problem på äldre bilar dock. Och andra sidan så skulle den inte klara det utan man får köra på 98-oktan så mår ju bara bilen bättre av det . Men det är ju som du säger, det börjar bli lite svårare att hitta mackar som har 98-oktan.
  2. Ahaa.. så det blinkar orange . Då är det ju ännu mer intressant. Kommer absolut maila dom och fråga om dom kan skicka till Sverige ändå . Tackar så jätte mycket för tipset. Titta lite på bilderna på hemsidan och installations instruktionerna. Vet inte om jag fattar det rätt, men original så är det väll den yttre röda som blinkar och den flyttar du ner till den nedre yttre. Misstänker att man får ta upp det hålet själv eller? För det ser ju igensatt ut på produktbilderna eller har jag fel? Den röda yttre blir ju då tom, har du byglat över från en av de andra röda då så att det lyser i allihopa eller du har bara låtit den vara? Kanske jag som tänker helt fel? Hoppas du förstår hur jag menar och tänker
  3. En fråga till. Hur lyckades du med att handla via dom förrästen? Tittade runt på deras sida och dom skickar ju bara till USA och Canada. Skeppar inte till något annat internationellt land . Fick du dom att göra ett litet undantag?
  4. Ser riktigt nice ut, men dom blinkar rött va?
  5. Ahaa... där ser man. Trodde det var vanliga Sverige godkända baklyktor. Då kanske man skall köra en raid på ebay och söka efter just Cobra lyktor. Den du länka till skicka tyvärr bara inom USA . Swelight har du här: http://grufmanbil.se/produkt/3653/?in=337
  6. Det är en 00:a jag har De baklamporna som Gruffe har tror jag inte är några Cobra lampor. Ser ut som vanliga i mina ögon i alla fall, du kan ju kolla själv, kanske jag som har fel? http://grufmanbil.se/produkt/3209/?in=337 Tittar du lite längre ner i listan ser du även de Swelight LED blinkerserna jag som även nämnde som är till ett överkomligt pris tycker jag. Men hade ju helst velat ha godkända baklampor som inte kostar skjortan dock
  7. Tjenixen! Börjar bli dags för att besiktiga pärlan om någon månads tid. Är dock lite orolig för att det inte skall bli godkänt vad gäller blinkers bak. Det blinkar ju som bekant enbart rött med vanliga bakljuset. Förra ägaren sade att han hade fått igenom den i besiktningen utan problem, men att ägaren före honom hade berättat att han hade fått hänga lösa blinkers ut som han sen tagit bort igen efter besiktning. Känns ju lite som ett vågspel om den blir godkänd eller ej, och vill ju ha en bil som man inte skall behöva göra en massa ful fix enbart inför besiktning. Finns ju en uppsjö modeller på ebay att finna men någon som vet om de såkallade euro tail lighten är godkända i Sverige? Vad jag kan se så är det ju fortfarande rött den kommer blinka. Har tittat på Grufman och på deras små LED blinkers för ca 500kr st, någon som provat dessa som vet om dom är lätta att koppla in? Har ingen större lust att köpa deras vanliga lamparmaturer för tycker det är lite mycket pengar med lite över 8000kr bara för att få till blinkersbiten. Är utibldad installations elektriker så elvana har jag gått om, men om jag förstått det rätt när jag sökte här på forumet så verkar det inte vara hel logiskt kopplat med kablagen på bilen för att inte saker skall bränna i databoxen eller har jag missförstått det hela kanske? Kanske inte är så klurigt som jag inbillar mig? Tacksam för alla tips jag kan få
  8. Tjänar man något på att ha ett sådant här system, eller det bara förändrar ljudet?
  9. kan man ändra inställningen på tempgivaren, eller man får byta till en ny om så skulle vara fallet?
  10. Oki, som min då alltså . Då är det kanske inget knas med den trots allt
  11. Om jag förstår dig rätt så går den i alla fall upp halva mätaren? Min går bara en kvarts bit av mätarens totala utslag. Det normala brukar ju vara halva totala mätarvärdet som tempmätaren står på vid normal körning, i alla fall i alla andra bilar jag haft vilket är en hel del av diverse märken
  12. Tjenixen! Undrar hur alla era andras Mustanger beter sig angående vatten tempgivaren? Vad brukar er stå på normalt när ni kör och tar det lång tid att nå upp till den temperaturen? Tycker min verkar extremt seg att få upp i vad jag tycker är arbetstemperatur som brukar ligga i mitten på mätaren, stämmer detta även på Mustangen? Jag kan ligga och köra på motorvägen från Helsingborg till Lund vilket då är lite över 5 mil och då har vatten tempmätaren inte kommit upp till mitten på mätaren ens, utan ligger bara en kvarts ökning uppåt. Kör jag hårt kan jag få upp den till mitt läget men kör jag sen lugnt och fint igen så sjunker mätaren igen och ligger i mitt tycke onormalt lågt. Min misstanke är att tempgivaren är kass, kan det vara så eller är där andra saker på Mustangen som kan vara problemet? Någon som kan ha en teori innan man börjar köpa hem delar? Om tempgivare är kass fungerar Mustangen lika dant då som vissa andra bilar att den inte tror att den nått arbetstemperatur och ger en fetare blandning för att den tror att motorn är kall med resultat ökad bränsleförbrukning? MVH Kim
  13. Det hoppas jag inte, dom kan hålla sig till BMW och låta våra mustanger vara ifred. Inget illa menat men vill inte att Mustangen skall bli någon Pizza racer som BMW blivit
  14. Hahaha.. ja det där hade varit trevligt att få uppleva
×
×
  • Create New...