Jump to content

USASvensk

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. Korrekt. Ingen stolsvärme. Kollade idag. Hade nog varit trevligt i nordligare breddgrader. / S
  2. @Daron Jag vet faktiskt inte om förarstolen har värme. Har inte hittat reglaget om så är fallet. Skall ta den på en tur strax eftersom det är 15 grader och solsken (hata vinter ;-) ) så jag kan kolla. Ang Brembo skall du byta hjul och däck så kanske det inte är jättelönt att köpa brembos, vissa hävdar att det är nog värde att köpa det för bromsarna o säljer hjul och däck. Bromsarna är jättestora och är nog svårt att hitta andra hjul som passar över dem. En annan sak som inte är uppenbart är att man får inget reservdäck med brembos utan endast ett "tire mobility package" Ang gears (3.73) så tog jag inte det. Gears ger dig bättre 0-60 tider etc men jag är kanske inte personen som tävlar vid rödljus så för mig spelar det inte jättestor roll. Dessutom vill man vara seriös med det så är räcker nog inte 3.73. Jag har inte funderat på att ta hem bilen, det trevliga är att om jag behåller den 1 år här och sen flyttar hem så får jag tillbaka pengarna. Min bil kanske är 300k ny här men 500k ny i sverige så prisraset över 1 år blir kompenserat. / S
  3. Bättre och billigare att kirra en USB drive där man kan lättare lägga in nya låtar från PC:n. Jag kör USB samt iPhone via Bluetooth audio streaming och sen så har jag Sirius satelite radio med... Fast allt det spelar ju ingen roll. Vem behöver annan musik än den som kommer från V8:an?. Så fort jag har lite raksträcka så stänger jag av stereon och pressar gasen i botten. Fotnot: Shaker 500 är inte en speciellt bra stereo. Mycket distortion i hela registret om man drar up volymen över 30%. Jag är musikintresserad och kanske lite känsligare än normala personer men den kan helt enkelt inte konkurrera med tex Audi eller BMWs bilstereor. / S
  4. Hej Jag är för närvarande bosatt i kalifornien och kör en Mustang 2011 GT premium convertible. Jag är egentligen inte någon bil/mustang nörd men det är en trevlig och billig bil här borta. Jag har nog lite hjälp till dig. Brembo brakes - Jag har detta. Detta är "Track pack" för GT 2011. Supersnygga fälgar. Bromsarna står bättre emot "break fade" dvs att de inte fungerar sämre efter aggressivt användande tex vid race eller bergskörning. Detta paket kommer med specialanpassad fjädring och lite moddad stabilitetskontrol för sportigare körning. Paketet är JÄTTEBILLIGT för det man får men det är samtidigt en mkt större investering än det ser ut eftersom break pads och däck kommer kosta mycket i långa loppet. Du får en skitsnygg och funktionell "strut tower brace" antingen genom detta paketet eller om du skaffar en convertible. Active Anti theft - Är ett mycket mer avancerat system som tex märker rörelse i bilen, om någon försöker bogserar iväg bilen etc. Här i USA är det ett självklart tillval eftersom det ger en minskning av försäkringen så man får tillbaka pengarna. Tror nog inte att det är superviktigt i Sverige. Electronics package - Ger en stor display men inte något annat egentligen. Jag valde personligen bort det för att efter 5 år så kommer bilen se lika snygg ut men med en tråkig, lågupplöst display Comfort package - Detta tog jag inte och jag ångrar mig. Det är billigt för värme i stolarna och elektriskt passagerarsäte. Besvikelsen i min flickväns ansikte när hon insåg att jag sparat på "hennes" säte var inte roligt. Köp! Hood Scoop och annat "trams" - Jag är personligen inte förtjust i saker som ser funktionella ut men inte är det. Hood scoops är tuffa om motorn använder dem men på denna bil så ökar detta bara din vikt och luftmotstånd och tro mig motorhuven ser superfet ut ändå ;-). Det är en fördel att beställa detta från fabrik om du vill ha det endå eftersom färgen blir matchad och de flesta aftermarket body kits kommer olackade. Ang röstaktivering: Premium kommer med Microsoft SYNC som funkar helt ok och jag tror detta funkar bra även om man inte är duktig på engelska. Min bil har navigering inbyggt med SYNC även om jag inte har electronics package. Ang antispin och antisladd så är de två olika system som du kan slå av/på hur du vill. Antispin på = inge burnouts. Antisladd på = ingen bakvagnssladd i kurvor. Bilen har dessutom "Sport mode" som är en kompromiss mellan allt på och allt av. Sport mode finns bara på premium modellerna (dvs inte på vanliga GT). Hoppas det hjälper. Har du fler frågor så säg till. / Stefan