Jump to content

Daron

Medlemmar
  • Inlägg

    17
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    1

Daron last won the day on 9 april 2016

Daron had the most liked content!

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Daron's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

1

Omdömespoäng

  1. Sorry för detta, är helt FEL. Är inte stolsvärme alls om man inte har Comfort Package. Med Comf pack så får man stolsvärme i båda fram. Det jag nog ( ) menade var att i Premium har man ju elektriskt justerbart förarsäte, men inte på passagerarsidan, men det får man med Comf pack, som skrevs om vad gäller besvikna flickvänner. (då kanske man måste låta henne köra ibland ?? )
  2. Tack för bra inlägg. Stolvärme ska det väl vara i förarstolen i Premium, men med Comfort Package så får man i passagerarstolen med. Om man inte kör vinter här, så är det ju inte något jag känner jag behöver iallafall. Av det jag läst så håller jag med om Brembo package, det verkar kosta mkt, men är mer än vad det låter. De tveksamheter jag har kring det, är om man ändå vill köpa några extra nice och kanske fetare fälgar, och man vill sänka bilen något, då har man förstört lite av den fina dämpningen som Brembo paketet har... Vad har du för utväxling på din? Ser att det är rätt vanligt me 3.73 i USA. Går att debattera i oänlighet vilket som är "bäst", men är ju hur man kör, och ska använda bilen som spelar in. Ska du flytta hem och ta hem bilen? verkar ju intressant att göra från det jag hört.
  3. 9,5" fälg bör man inte ha bredare än 285 däck på. Det anses vara det rekommenderade max. Kan säkert vara däck med speciellt lite högre profil där du kan gå upp på 295, men det är troligen utanför däcktillverkarens rekommendationer då. 295 eller 305 bör du nog ha minst en 10" fälg till.
  4. Offset 30mm bak tror jag inte du får innanför skärmkanten. Om bilen är sänkt lär det nog ta i däcket när dämpningen får jobba lite. Vet inte exakt var gränsen går för när det tar i, men om du kollar vad FR har för offset på sina fälgar så ligger det på 51mm för 10" breda fälgar. http://www.fordracingparts.com/parts/pa ... ield=12304 Antar att det var detta ErikC menade att de svarvade av lite på anläggningsytan på fälgen för att få ett större offset och få in den innanför skärmen. Fram borde det väl funka, FR har tex 40mm på en 9" fälg. http://www.fordracingparts.com/parts/pa ... ield=12305 Om din 8,5" ska sitta lika långt ut som FR 9" så ska den ha en offset som är 1/4" mindre. Drygt 6mm mindre alltså, och ger då offset på 34mm, vilket är mkt nära de 32mm du skriver. Lär alltså inte vara något problem där. Så du lär inte få problem med bromsarna eftersom däcken sitter så långt ut i skärmen, och ekerdesignen är ju att de ser ut att ligga långt ut de med. 295 bak låter väl klockrent, och svårt att få plats med mer innanför skärmen. Kanske 305 kan gå.. det klarar ju 10,5" fälgen.
  5. Du får gärna läga upp här vem i Linköping detta är, eller PM:a mig så kan jag kolla upp det. Tack Bra tips! Ja, fasen det fanns.. Synd att det ska vara så sagolikt dyrt med feta sulor. Upp till 275 finns det bra options, sen börjar det kosta på för varje steg känns det som... (har bara kollat 19")
  6. Alla vill ha svart.. Nej, jag vill köra, inte bara tvätta. Svart är svårast att hålla ren, och poler-rosor och andra små repor syns väldigt väl i lacken.. nej tack Antar att det är 2012 modell du beställer. Lava red är en ny färg, kan ju vara cool, ingen som har den tidigare iallafall. Manuell och coupe. Må vara att Automat är snabbare, och skön när man ska cruisa och glida långsamt så man slipper växla hela tiden. Men vid lite entusiastkörning är det ju manuell låda som gäller!
  7. 1. Undrar just för 19" fälgar, jag har kollat lite på dackonline.se, men feta däck, typ 315 el. 305/35 i 19" hittar jag inte. Går inte det att hitta till 19" ? vill helst inte upp på 20".. Finns det några bra sidor ni rekommenderar när man ska leta däck, så billigt som möjligt förstås 2. När man kollar på fälgar så verkar det som att när man går upp i fälgbredd från 9"-10"-11" så ökar oftast backspacingen lite med bredare fälgar. Betyder att hjulet kommer närmare insidan av hjulhuset med större backspace. Sett fälgar på 9,5" som haft liten offset (och inte så stor backspacing då heller), så de ligger nära att sticka ut utanför hjulhuset. Då borde det väl inte vara något problem med att svarva av lite vid anläggningsytan på fälgen, för att öka offset (och backspacing), så länge man inte får större backspacing än vad andra bredare fälgar har? då borde man väl inte riskera att man tar i inuti hjulhusets insida. 3. Vet någon av någon firma som kan svarva bort någon mm på fälgar, för att öka offseten?
  8. Håller med att det nog borde vara muskelbils däck. I en annan tråd här var det ju enighet kring att Mustang 2005-2009 är en muskelbil och inte en sportbil. Man retar väl upp en del här, men visst kan det kännas lite konstigt att så många sätter på slimmade 19" eller 20" på dessa årsmodeller isåfall, det framhäver ju inte muskelbilskänslan tycker jag. Sänkning brukar väl också göras i samband med stora fälgar, vad det verkar. Kan se att man tycker det är snyggare med stora fälgar på bilar, men om man nu ska ha en muskelbil är det detta den ska ha? eller vill man ha flera saker från olika "världar" ? Kan iallafall tycka att det är tur att smaken är som baken, tråkigt om alla såg lika ut, så för alla som vill bygga/ändra precis efter önskemål. Det jag själv är osäker på när man gör så är väl om man försämrar den dag man vill sälja, och bilen är så personifierad att få andra kommer uppskatta detta.. Sorry, åter till topic. Vet inte var man kan få tag i riktig höga profiler, brukar väl oftast vara Drag-däck då, men dessa får man väl inte köra på gatan med.. ? Hoppas någon kan hjälpa dig där.
  9. De flesta verkar överens om att Mustang GT 2005+ är en muskelbil. Om samma gäller för 2011+ kan ju vara relevant. Tycker man att BMW M3 är en sportbil, då är Mustang GT 2011 i högsta grad också en sportbil eftersom den går jämt i bla. dragrace och på bana. Vem kunde tro det för ett par år sen?? Många har nog inte förstått vilken otrolig bil (och motor) de byggt till 2011, som ligger på en helt ny prestandanivå jämfört med tidigare. se jämförelse:
  10. Håller med om snyggt utan vinge Berätta gärna hur du lägger igen hålen och hur resultatet blir, om du lackar hela bakluckan, om du får rätt kulör som stämmer exakt med bilen.
  11. Har också läst att en del i usa använder en grövre fiskelina och sågar sig igenom tejpen/klistret. Ska vara en ganska grov lina, och en hyffsat lång (inte bara 30cm) så att den inte blir för varm och eventuellt skadar lacken då. Men verkar som att många lyckats med detta iallafall. Lycka till och rapportera hur det går. Vad gör du med hålen sen? pluggar, eller spackla och måla om luckan ? eller du kanske ska på med en annan vinge.. ?
  12. Gratulerar! Men man ser inte hennes ring riktigt... Kan vara sånt som visar hur finanserna kommer se ut framöver så det inte blir helt stopp i ditt projekt
  13. Hatar att vara negativ, men ja... Säger så här, eftersom det inte är ett aktie- eller analysforum. Läste din stragegi och det går att lyckas, men det krävs tur med den strategi du har. Förslag är att skaffa en bra och hållbar strategi. 9 av 10 amatörer förlorar pengar på börsen om man ser över tid. På kort tid kan det givetvis funka med en dålig strategi, men när det går emot det man tror på då avslöjar sig en dålig strategi. Realistisk långsiktig avkastning räknar man ofta kring 10% per år. Då tar det dig drygt 24år. Säg att du är bättre, klarar 15% per år, då tar det drygt 16år. Men absolut kan du lyckas på mkt kortare tid genom att ta en hög risk (= alla pengarna kan vara borta om ett par veckor) men det kan absolut gå. Lycka till iallafall
  14. är väl inte så många här som har en sådan än, eller så många som funderar på att köpa en.. nackdelen är väl att då kommer nog inte många 2005-2010 ägare att läsa och svara på det forumet, och många frågor och tankar kan ju vara lätt lika ändå. men jag tycker iden låter bra om det bara var tillräckligt många intresserade. det kommer säkert med tiden. vad säger moderatorer och/eller forumägare?
  15. Har letat lite fler svar på mina egna frågor. Egentligen borde jag nog inte skriva mer i tråden, eftersom det inte verkar finnas intresse.. eller så är man optimist och tänker det finns intresse men bara ingen som har svaren.. kör på det! Utan Security package så finns inget larm på bilen. Dock kodade nycklar förstås. Försäkringspremien påverkas inte, försäkringsbolagen frågar inte om det finns larm, så man får inte lägre premie om man nu har ett larm. Hood scoop bultas genom huven och ska även vara dubbelhäftande tejp från fabrik. Vågar nog inte köra med bara tejp om man nu efterbeställar ett scoop. Egentligen är det ju i princip inga tillvals paket man behöver eller känns så nödvändiga på en Premium. När man ska hitta en beg. bil så är det ju ofta med rätt mkt tillval. Lite tråkigt att man får betala för det, känns lite onödigt. Men givetvis individuellt om man tycker tillvalen är bra eller inte.
×
×
  • Create New...