Jump to content

HaaM

Medlemmar
  • Inlägg

    11
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

    Never

HaaM's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. Tack för åsikter och tankar...Jag känner väl precis som ni säger. Rost är inget kul tidsfördriv och man vet aldrig vad som döljer sig under spackel och fullackningar. The search goes on! Får ni flukt på en 67-68 i ok bruksskick för runt hundringen kan ni väl hojta till....annars återkommer jag när nästa "fynd" är hittat Mvh / Gustaf
  2. Tack för tipset! Jag fick inte riktigt till det med bildspel men här kommer några bilder iallafall... http://img164.imageshack.us/my.php?imag ... 813op9.jpg http://img164.imageshack.us/my.php?imag ... 815dd8.jpg http://img164.imageshack.us/my.php?imag ... 816xo0.jpg http://img164.imageshack.us/my.php?imag ... 819tv6.jpg http://img110.imageshack.us/my.php?imag ... 826js7.jpg http://img172.imageshack.us/my.php?imag ... 836ch4.jpg http://img164.imageshack.us/my.php?imag ... 838qu2.jpg http://img172.imageshack.us/my.php?imag ... 843hx7.jpg http://img164.imageshack.us/my.php?imag ... 845mu4.jpg http://img164.imageshack.us/my.php?imag ... 853hw7.jpg http://img172.imageshack.us/my.php?imag ... 856zr6.jpg http://img172.imageshack.us/my.php?imag ... 862zr6.jpg
  3. Nu är bilen rekad. Den har naturligvitvis både bra och dåliga egenskaper. Inredningen var i stort sett klanderfri. Ett litet hål i förarstolen och ett litet färgsprut från lackningen på en panel vid dörren annars toppenfin. Bilderna på interiören är svåra att få bra, så ni får ta mitt ord på att den är fin....fick bara dåliga bilder på den. Det enda som måste bytas är en dörrsida, som rostat sönder, säkerligen pga. någon torkad list som läcker vatten in i dörren. Något annat som talar för ett köp är alla extra tillbehör såsom huv med blinkersindikatorer, fungerande AC, skivbromsar (servo) fram, mittkonsol och framför allt motorn. MSD tändning och lite annat mums som jag i ärlighetens namn inte riktigt förstår allt utav Men drygt 300hk och blueprintad. Men bilens stora nackdel är lacken. Säljaren kunde inte uppge när bilen var lackerad men på håll ser det jättefint och blankt ut men en nogrannare syn säger nåt helt annat. Det var inte mycket rost, det skall sägas i ärlighetens namn, men lacksläppen kunde inte räknas på båda händernas fingrar... Det tråkiga med lackeringen var också det oseriösa intryck man fick. Maskeringstape satt kvar lite här och där, rinningar här och där men framför allt linjerna (ss-fälten i brist på bättre namn) var verkligen inte snyggt lackerade. Jag hoppas jag lyckas bifoga lite bilder Dessutom var det översprut (eller lacksprut där det inte skulle vara lack, jag vet inte vad det heter riktigt ) överallt. In i kupén som jag nämnde tidigare, på i stort sätt samtliga lister, inte krom men gummilister, vilket medför att de blir stela och eventuellt börjar läcka. Som förklaring till överspruten (Vi kan väl kalla det så i brist på kunskap från min sida...) fick jag, "-typiskt jänkare, så ser det ofta ut." Summa summarum, man får väl det man betalar för...tyvärr Men jag tror att jag letar vidare, om inget drastiskt sker. Slutligen vill jag säga att motorbörsen behandlade mig jättebra. De lät mig hållas med vattentester och galenskaper i över två timmar. De var hjälpsamma och trevliga och deras uppförande gentemot mig lämnade inget övrigt att önska. Hoppas att detta kan få fart på lite roliga diskussioner Mvh / Gustaf PS. Någon som har något bra förslag hur jag ska bifoga lite bilder som jag tog vid besöket på mottorbörsgaraget? DS.
  4. Nu drar jag till Sthlm! Jag berättar naturligtvis hur det går lite senare.
  5. Hej Djin! Nu blir man så intresserad att man nästan spricker....Hur såg den ut, hur kändes det allmänna skicket? Pratade du med säljaren något? Provtur? Mvh / Gustaf
  6. Jag skulle bara vilja tacka alla så mycket för alla snabba och bra tips hittills! Det är beundransvärt att finns så många trevliga själar som vill hjälpa till när det gäller dessa drömkärror. Speciellt tack till dig Ronnie som lät mig komma och titta på din trevliga -68:a. Det kommer att återgälldas med en fika eller hamburgare utmed vägen en solig sommarkväll, det har du mitt ord på!
  7. Jag är ju inget proffs men jag håller just nu på att restaurera och bygga om en Bubbla -67 till Konbane/Bus-bil. På den fick jag byta båda trösklarna och halva golvet så jag vet vad rostlagning innebär i arbetstid....Det jag främst tänkte på, förutom "de vanliga ställena" är om just mustanger i dessa årsmodeller har några speciella akilleshälar när det gäller plåt och rost. Dessutom vill jag gärna lämna bort plåtknackning o.s.v. på mussen eftersom jag inte ser mig själv som expert på området och vill ha det ordentligt gjort i och med att vi pratar om en härlig klassiker Det jag är mer grön på är hur motorn borde låta, förutom uppenbara saker samt växellådsfrågor men jag har fått med en polare som iallafall har kört jänk i flera år (...dock cheva men ändå ) Så det ska nog gå bra. Jag tror också att jag kan ha fått tag på plåtknackare och lackerar med, nu återstår kallduschen att fråga om offert på jobbet...hehe mvh / Gustaf
  8. Vart brukar rosten dyka upp på -67:orna först....finns det några problemställen man borde vara extra uppmärksam på? Frågan är också hur man bäst löser problemet med den tilltryckta fronten...Ingen som har en känning inom plåtknackar- och lackbranschen möjligtvis... Mvh / Gustaf (Borde naturligtvis ha presenterat mig tidigare men jag var så exalterad att det glömdes bort )
  9. Tack så mycket för alla toksnabba svar. Och tack Ronnie S för erbjudandet....har du möjlighet att träffas någon kväll i veckan så kan vi ju passa på att prata ännu mer... Det skulle kännas toppenbra att ha sett "hur det ska se ut" inför Stockholmsresan.
  10. Ja, du har definitivt rätt i att man borde ha med sig någon kunnig när man åker och kikar... Någon som är sugen på lördag?
  11. Hej alla glada nya mustangvänner! Jag har spanat in en mustang som jag blivit väldigt sugen på, och nu har massor med frågor och funderingat hoppat upp. Vi börjar med själva bilen: http://www.blocket.se/vi/19503366.htm?ca=14_s För det första undrar jag om det är ett bra pris? Det känns billigt men eftersom jag inte är någon kännare (...än) så är jag osäker. Det ska tilläggas att den har en transportskada i fronten. Huven och plåten under kofångaren är lite tilltryckt. (vet inte vad det kan kosta att ordna, tacksam för tips) Den skall vara rostfri och fin i lacken enligt säljaren (motorbörsgaraget). Den har inte gått något i Sverige än vilket känns bra, men den är reggad och besiktigad och klar, dock bara för 2 passagerare men det är kanske vanligt för den här typen av bil. Att 289:an är lite uppskrämd är en rolig detalj men vet inte vad det innebär för orginallådan, kan detta medföra problem vid buskörning? Alla tankar, funderingar och tips är välkomna!
×
×
  • Create New...