Jump to content

BigSlipDaddy

Medlemmar
  • Inlägg

    5
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

BigSlipDaddy's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. Hej P-O! Tack för inbjudan till träffen! Jag vet inte om jag kan komma eftersom bilen inte är körklar ännu. Jag skulle behöva komma i kontakt med nägon som kan göra det sista som behövs, vilket är att koppla ihop kompressor och insug. Det måste byggas en kammare som har korrekta dimensioner och sitter mellan kompressorn och insuget. Om du eller ni andra som läser det här känner till någon på Gotland eller kanske Stockholmsområdet som kan sånt här hör gärna av er! Jag vill få bilen körklar till sommaren!
  2. Är det verkligen sant! Vilken tur att jag tog den som flyttgods hit! Jag kom till Sverige eftersom jag är gift med en svenska. Det är faktiskt jättetråkigt väder här. Ibland tänker jag återvända till Kalifornien, speciellt när jag inte kan meka i garaget utan att frysa ihjäl 9 månader om året.
  3. Swedish Hawaii= Gotlands Tofta! Wish I could afford a late model GT like yours!
  4. Hej! Jag heter Rob. Jag har flytat till Sverige från USA. Jag har tagit med mig min 1994 Mustang. Jag vill presentera mig och visa några bilder av min lilla Pony... Jag växte upp i Kalifornien och bor nu på Swedish Hawaii, inte riktigt detsamma som Honolulu men jag kanske vänjer mig om några decenier. Jag har haft två Mustang bilar, båda är 1994 års modeler. Den första var en GT 5 liters med automatlåda. Den gick mer som en hund än en häst så jag sålde den efter några år och köpte en annan som jag håller på att piffa upp lite. Här har ni en kort beskrivning och några bilder. 1994 f.d. Ford Saleen Mustang Kustom byggd 383 ci Stroker med SVO/Ford Motorsport 351W race block med 4 bolt mains,Eagle rods, Probe forged pistons, C&A rings, Saleen S351 competition roller cam, med Probe roller rockers, Trick Flow Stage III twisted wedge O-ringed heads, Probe EFI Spyder insug, 42 lb. injectors Vortech S-trim kompressor (V-1 gearcharger) med Vortech T-Rex in-line fuel pumps handbyggda 54 mm headers som mynnar i 4 tums kollektorer handbyggt avgassystem med Highflow katalisatorer och Borrla ljuddämpare Saleen Racecraft suspension, roll bar, chassis brace, Tremec 3550 5-speed standard 8.8 w/ 3.27:1 gears , Pro-5.0 shifter Centerforce racekoppling 8.8-tums differential, 3.27 Ratio Auburn Pro and Traction-Lok Saleen/Alcon 4 kolv 13 tums disk bromsar, Koni DA shocks, 17 tums Cobra fälgar med Essenza 245-45 ZR Mach 460 Stereo i perfekt skick Opal Frost Register (Lackens färg) Bilen är nästan klar till somarköra.
×
×
  • Create New...