Jump to content

jimiboy

Medlemmar
  • Inlägg

    14
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

jimiboy's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. Tjena allihopa, nu visar det sig att allting löser sig enkelt för min del, den handdatorn som följde med bilen löser alla huvudbryn & kanske räddar ngt grått hår.. Pluggade in den & jag kan justera varvstopp, hastighetsmätare, kolla felkoder samt resetta... För att kommentera Robban 1 "Då är det inte så farligt som jag trodde först om den växlar mjukt vid vanlig körning samt det är inte långmilare. Har du tur, sitter etiketten på diffhuset kvar. På den kan du läsa vilken utväxling som är på bilen. "" (Det är inte original utv.) ....Och så tänker jag att jag istället för att lägga mig på garage golvet och snurra hjul och räkna varv på mellanaxeln, helt enkelt lånar GPS och provar mig fram, för även hjulen är ju större så det blir kanske inte rätt även om jag skulle veta bombsäkert vilken utväxling jag har... (givetvis räknar jag inte med att kunna kalibrera den exakt, men såg att det fanns många utväxlingar att välja mellan) Sedan går det att programmera växlingarna också BTW... Mycket rolig pryl detta... Tack för era inlägg, återkommer om jag ramlar över fler frågor... Mvh Jim
  2. När man kör som vanligt växlar den som den ska, lite distinkt... men vid kick-down eller hård acceleration så slår den i växlarna ungefär som när man sätter shift kit på äldre muskelbilar... Kanske ngt hårdare, men misstänker en väldigt hög utväxling... ska krypa under bilen och räkna varven... Den har rullat strax under 3,000 Mil
  3. Ah, okey.. Hoppas dock på lite assistans om jag kör fast. Är inte världens bästa på datorer etc. Jag har automat, det följde med en liknande hand dator, ska kolla idag vad den heter. Föregående ägare (Som var andra ägaren) hade noll koll på vad det var, utan nämnde bara att den var "chippad". Vet därför inte vad som är gjort åt bilens dator, annat än att den första ägaren antagligen "mappat" den växlar väldigt hårt, så kanske redan är gjort ngt åt lådan...(?) Mvh Jim
  4. Tackar... Vilken är att rekommendera & var har ni köpt era? Ska man kolla e-bay(?) Utan att spåra från mitt ämne, Hur fungerar detta med att öka effekten förresten, brukar väl inte vara mycket att göra på en vanlig sugmotor utan överladdning?) Mvh Jim
  5. Tack för bilden Zolid! Jag har ju OBD-II kabel från mina Audi´s.. . Vet ni om det finns program typ audis "VAG_COM" & vad det heter?
  6. Jag ska se vad den heter - den var röd iallafall, ska återkomma med fabrikat & modell om det står, kanske ni kan svara på om jag kan använda den till ngt? *Var pluggar jag in den?
  7. Var hittar jag förresten uttaget till datorn? Och vilken sorts uttag är det? Finns det ngt program att köpa samt kabel att använda till en laptop? Jag vet ju inte vilken ni syftar på att jag behöver..(?)
  8. Det följde ju med en liten dator som använts till att "mappa" bilen, är det sådana dom säljer i länken till "sctflash"? Förklara gärna era länkar... Mvh Jim
  9. Tack för svaret, men jag har ju digitala grejer i min nollfemma, någon som har en idé om var man kan få detta fixat? Mvh Jim
  10. Har 20" redan, större än så vill jag inte ha... för att kompensera torde jag behöva 26" eller nått.. visar typ 30% fel
  11. Hej allihopa, ny här på forumet med en Mustang GT 2005 V8 som jag precis införskaffat föregående helgen.... I denna Musse är det bytt utväxling, till vilken jag ännu inte vet vilken... Och hastighetsmätaren visar alldeles galet för fort, samt vilket inte är så roligt - miltalen rullar ju iväg snabbare än vad som faktiskt körs(?!) Hur åtgärdar man detta? Har provat googla summitracing men hittar bara en sorts givare, är detta ngt man går in i bilens dator för att justera? Var i Luleå kan man isådanafall göra detta? Samt fråga nummer 2: Finns det programvara samt kabel att köpa för att göra detta själv, samt nolla servicelampa? Var gör jag det isådanafall? Mvh Jim
×
×
  • Create New...