Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

magnusljungberg

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. 10 dagar efter jag kontaktat Ford i USA fick jag ett snyggt brev hemskickat med de data som Ford kunde få fram. Informationen på denna Customer Report räcker för mej, har lagt ner mer krut på att få reda vad de tidigare ägarna har hittat på med bilen. Min kärra verkar utrustad liksom Sally och jag tjuvkikar gärna på er rapport. Faktum är att jag tog kontakt med Bilsport när jag köpte kärran för att se om jag kunde köpa de nummer som behandlade renoveringen men de var slut har jag för mej... Du har helt rätt, bilen är såld på Hedbergs - förste ägarens titel var "reservdelsman", hur man nu tolkar det?
  2. Har samma problem... Är trött på att leta navkapslar längs skogsvägar. Vill gärna ha ngt tidstypiskt men det verkar svårt att hitta fyrbultars
  3. Tack för tipset! Plåtskruv är absolut den bästa lösningen... MVH Magnus
  4. Inhandlade för ett tag sedan nytillverkade tröskellister till min 68:a, men har dragit mej för att montera dessa då jag saknat en begriplig montageanvisning... Av hålen att döma så har det suttit lister på från början men jag vet ärligt talat inte hur jag ska få dit grejorna så att det sitter snyggt och stadigt. Har alla verktyg som behövs, det är bara kunskapen som fattas Vill passa på att tacka klubben för ett trevligt arrangemang i Bromma förra helgen!
  5. Självklart har jag hela tiden använt blyersättning till båda mina veteranbilar :wink: , skulle bara kolla om det verkligen behövdes till amerikanare oxå. De har väl förmodligen en annan kvalitet på bensinen i USA som inte ärrar ventilsätena...
  6. Jag kör min 6 cyl 68:a på 95 oktan med blyersättningsmedel. Jag har bara haft äldre europeiska bilar förut och där har blyersättningen varit ett måste för att inte skada ventilsätena. Läste någonstans att man gick över till blyfritt i större delen av USA redan på sextiotalet varför motorerna rimligtvis borde vara tillverkade för att klara blyfri soppa. Vad rekommenderas?
  7. Du hittar honom på Blommensbergsvägen i Aspudden...
  8. Nu känner jag mig mer säker
  9. Jag ska byta instrumenttavla på min 68:a och letar efter tips så jag slipper gå vilse bland alla sladdar och skruvar på baksidan!? Är det ngn av er som har en bra arbetsbeskrivning är jag mycket tacksam
  10. Är det likadant på 68:an? Min är klädd med krossad grön plysch för närvarande...
  11. Tack. Var köper man en ny kontakt?
  12. Bromsljusen lyser konstant! Finns det någon som har råkat ut för detta? Jag kan ingenting om bilel, men förmodar att det har med kontakten i pedalstället att göra??? Är det lätt åtgärdat?
  13. Jag kontaktade Fords kundservice via mail: cacowner@customersupportctr.com och fick efter lite tjat ett buildsheet hemskickat drygt en vecka senare. Detta innehåller information om hur din bil såg ut när den lämnade fabriken inkl. alla options den var utrustad med. Informationen är gratis, bara förse dem med ditt namn, adress och bilens chassinummer...
  14. Kör själv med 3-växlad manuell låda och har aldrig tyckt att det känns speciellt jobbigt. Ettan är i och för sig osynkad men detta är en vanesak och skapar bara problem om du kör väldigt mycket i stan och är ovan vid att dubbeltrampa. Kan dock tänka mej att bränsleförbrukning och prestanda kan förbättras om man byter till fyrväxlat - men det är väl inte därför man köper en Mustang!?

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.