Jump to content

warchild77

Medlemmar
  • Inlägg

    4
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About warchild77

  • Födelsedag 1977-08-31

warchild77's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. Problemet är att jag inte får ur den gamla oljestickan då hade jag bara köpt en ny sitter din i bakre delen på höger sida? och isf skulle du kunna mäta hur lång den du använder nu är och jämföra med hur mycket längre du får ner den som är för lång. på de viset borde jag kunna lista ut hur långt från botten rätt sticka slutar och då kapa min till lagom längd tror inte oljenivån skiljer så mycket från en windsor till en clevland
  2. Hej jag har ett litet problem. jag har just bytt block till min mach1 -69 där oljestickan är för lång så den tar i huven blocket är nämligen från en pickup från -84 351w och sitter i den grunda delen av oljetråget. de jag undrar över är hur hög nivå skall de vara på oljan i den delen och hur långt ifrån botten av den grunda delan av tråget skall stickan sitta? Tacksam för svar Mvh: Matte
  3. jag hade gjort de jobbet om jag hade haft ekonomi för de. Så du tror att de är en bättre ide att sälja den i delar?
  4. hej jag undrar om ni kan hjälpa mig med att ge att ca värde för min motor jag har om de kan vara värt att sälja den som den är eller i delar eller möjligen lämna den i inbyte vid köp av en annan motor de bud jag fått av firman som tittar på den just nu är ca 3000kr den info jag har om motorn är följande det är en 351 windsor och den satt i den mach1 från 69 jag köpte för några år sedan den säsongen körde jag kanske 200 mil. blocket är från 83 eller 84 topparna är från -69 vet inte exakt vilken kod dom har och de sitter ett edelbrock insug på vet inte riktigt vad de är för kolvar eller kam de som hände var att den läkte lite olja i fram och bakkant på vevaxeln och då böt jag dom passade även på att måla byta frostpluggar och talöst insug och måla de dit med ny packning självklart troligen kom de skräp i någon oljekanal och efter ca 30 mil började den knacka i nedre delen av motorn. min uppfattning är att något eller några vevestakslager har skurit. iaf innan jag gjorde något åt den gick den super fint inge blårök och jämn och fin gång. vore glad om ni har tips om jag bör byta in den eller om jag kanske kan få ut mer om jag säljer den själv vet inte vad man kan få för toppar och ett block idag Mvh : Matte
×
×
  • Create New...