Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

KatalyZator

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. Hej. Jag undrar hur man vet om en 69 Sportroof är Mach 1 eller ej.? VIN-coden säger ju "02" på båda modellerna.
  2. Hej. Jag har problem att få igång bilen när den är varm. Kall startar den direkt. Men när jag ska starta den varm så går motorn /startmotorn trögt. Precis som om batteriet var påväg att ta slut. Det är nytt. Låter jag bilen stå en eller ett par timmar startar den lätt igen och startmotorn går lätt. Va kan detta bero på? 428CJ
  3. Intressant! Tack för svar!
  4. KatalyZator changed their profile photo
  5. Hej! Jag har en liten fundering kring min instrumentering i min Mustang -69a När jag började jämföra med andra 69or så insåg jag att de skilde en hel del mot alla andra. Jag sökte runt och hittade att min instrumentering är den som satt i en Mercury cougar xr7 -69 Så jag undrar hur de blev så.? vilka mustanger 69 fick denna? Mvh Hugo
  6. Hej! Jag ska byta båda övre spindelleder. Jag har eftermonterade skivbromsar på bilen och undrar om det kan vara så att fler delar av framvagnen är utbytt? Är detta originalspindlar till 65 mustang? Hoppas bilderna duger. Tack på förhand
  7. Tack för svar iaf Har nog hittat problemet.. De räcker inte att koppla denna brytarlösa spolen direkt mot tändspolen.. Får köpa en ny fördelare som e komplett
  8. 90 visningar och ingen vet vad detta är ? Är det en induktionsgivare? Behöver den någon förstärkare mellan tändspole och fördelare?. Det står motorcraft på fördelaren .
  9. Hej. Håller just nu på att starta upp min 351W. Men de blir ingen gnista. såhär ser fördelaren ut. Någon som har nått tips. Får ingen impuls från fördelaren. Är detta "vanliga" grejer jag har här. Eller är de bättre att försöka skaffa nått nytt att lita på? Tack
  10. Många bra tips. Tack för alla svar. Nu har jag mer "kött på benen"
  11. Hej. Är i full gång med att sätta in en 351W i min 65a. De mesta stämmer ju ganska bra. Men Mina headers från 289an är ju som de flesta vet inte möjliga att få dit. Då undrar jag om de finns speciellt rör som passar i 65ans trånga motorrum eller är man tvungen att tillverka dom själv?
  12. Hej! Hugo heter jag, 23år, Bor utanför Trollhättan, Ny på forumet och ny i mustangsvängarna. Har flera veteranbilar sen tidigare och nu var det dags för en mustang. Närmare bestämt en 65a HT 289a, manuell 4 vxl. Nyligen intagen från "califronia" och inreggad. Har redan gjort några inlägg här och blivit bra bemött Här e skapelsen Mvh Hugo
  13. Hej. vilken olja bör jag ha i min 289a ? Tack
  14. Tack ska ni ha för svaren! Alltid kul med forum som har kunnigt folk!
  15. Tack för svar.. Jag har ingen aning om var fakrikationsnamn sitter på verken förgasare eller fördelare.. Men fördelaren skall vara en modernare brytarlös. Kan någon av bilden bedömma förgasaren? Tack
  16. Hej! Min 289a hoppar och stöter sig fram när man ligger o glider fram på låga varv. Så fort man gasar så hoppar bilen några gånger o sedan går den rent. Är hopplös att köra i städer o och i låg hastighet. Var ska man börja rota? förgasaren? Jag kan tycka att den går nått bättre när den är kall. tomgången är något instabil. Ser ut som den missar ibland. Men så fort man gasar ordentligt får den fint. Tacksam för svar.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.