Har inte hunnit prova de andra tipsen jag fått än, men ska inom snar framtid! hmmm men lådan ska vara helt renoverad för 2-3 år sedan, sedan ha den stått ett tag och bara startad upp och kört nån meter med innan jag köpte den!
Den ska ju vara helt renoverad för 2-3 år sedan och sen inte kört jätte mycket med sedan dess.. men tackar så mycket för tipset Jag ser att jag inte har nåt kick-down stag? kan de ha nåt med de att göra?
Den va likadan innan oljebytet, jag trodde de va därför den slirade. Jo jag ha kollat oljan med varm motor i parkeringsläget i och de visade rätt oljemängd. Är inte banden för 1.an och 2:an växel och 3an mest vaacum styrt?
Hej alla forum medlemmar! Det är så här att jag ha ett problem med min C4 låda. När jag tog ut min bil i slutet av maj så bytte jag olja och oljetrågs packing och fyllde på med fords ATF-F olja. Men nu är det så här att den växlar hur fint som helst mellan 1an och 2:an (märks knappt) men till 3ans växel så går liksom lådan i ett neutralt läge och "slirar" till. Ungefär som man skulle haft förlite olja i (vilket jag inte har ) Är inte jätte kunnig inom området, så hjälp skulle vara schysst .
Jo, som sagt de finns en del jobb men jag ska inte ta mej vatten över huvudet och ta för mej för stora projekt. Så jag inte kan vara ute och glida... de där va riktigt frän kärra
Hej! Jag är helt ny på forumet, men ha varit och kikat här förut och tycker de är en bra och lärorik sida . För ett år sedan köpte jag mej en fullt fungerande -Ford Fairlane 500 Sports Coupe -62:)