Jump to content

Gurst

Medlemmar
  • Inlägg

    3
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Gurst's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. Verkar vara något som funkar, i värsta fall om det nu blir något fel får man väl renovera förgasaren igen om något år, det var ju inte alltför krångligt ändå. Är det typ denna ni tänker på: http://www.skruvat.se/batdelar/Loctite-565-6ml-P355549.aspx Eller finns som är ännu mer resistent och som ni skulle föredra över denna? Tack för alla snabba svar!
  2. Tjenare mussefans! Monterade just min autolite 1100 som jag renoverat över vintern, med nytt bränslefilter och allt .. (självklart ) Allt funkade finfint, förutom att det läckte lite bensin från runt bränslefiltret, där det sitter i förgasaren. Alla guider och videos som jag använt för att lyckas med renoveringen har bestämt avrått från att använda någon form av tätning här, eftersom det tydligen med tiden skulle slitas bort och fastna inuti förgasaren.. Jag undrar bara om det stämmer helt och hållet? Finns det något som man kan använda för att täta lite extra runt bränslefiltret, eller måste man byta hela överdelen av förgasaren bara för att gängorna är lite slitna? Har ni haft samma problem? Hur löste ni det? Tacksam för alla svar. //En total nybörjare på allt som har med bilar och motorer att göra
  3. Har precis samma problem med min Autolite 1100 som jag renoverade i vintras. Kan flödet bero på att man satt fast något fel tro (har ingen som helst erfarenhet av motorer än mindre av förgasare sen innan..) eller är det gammal skit från systemet som kommit förbi det nya filtret?
×
×
  • Create New...