Jump to content

Lenny

Medlemmar
  • Inlägg

    17
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Lenny's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

11

Omdömespoäng

  1. hm då kanske man skall kolla lite närmare på nya modellen. Jag antar att du är nöjd med din -16? Jag har fortfarande inte vågat åka och provköra eftersom jag vet att det kan bli väldigt dyrt..
  2. Jag funderar själv på byte från GT -12 till -15, men jag har räknat att få ca 220 för min -12 och den billigaste -15 jag hittat kostar knappt 390. Jag får det till 170 tusen i skillnad. Har jag missat någonting?
  3. Jodå du har helt rätt Boss. Huven är av aluminium så det heter ju inte rost. Jag tyckte att det var lättare att skriva så. Bubblor i färgen på grund av underliggande korrosion kanske vore en mer korrekt benämning. Jag har faktiskt hittat några mycket små prickar på undersidan av min huv också... Någon som har bra tips på hur man får stopp på frätandet?
  4. Jag fyllde ac'n i juni/juli och i september började det helt klart tappa effekten. Så jag lämnade in den till samma firma som sa att kompressorn behövde bytas då den läckte i skarvarna. När dom fyllde den använde dom spårmedel. Var tror ni om att laga den?
  5. Enligt bilfirman läcker den i skarvarna och behöver bytas. Min plan är att skaffa en under vintern och montera i den till våren. Eller kan man laga den gamla? När det gäller felkoder så har jag ingen möjlighet att läsa ut dessa, men har ni något tips på var man kan få tag på en billig sådan?
  6. Jag köpte min första mustang i våras, en gt 2012 som är helt orginal. Sedan jag köpte den har antispinn/sladd lamporna tänts ibland. Det brukar ske när bilen stått still en liten stund, och kommer efter några/någon minut för att sedan slockna efter ca 5minuter. Någon som har en aning om vad det kan bero på? Och hur det kan åtgärdas. Tycker att funktionerna verkar fungera som dom skall, även om dom reagerar långsamt. Jag skall även byta ac-kompressorn i vinter och undrar om någon har tips på var jag kan köpa en ny sådan? tack på förhand
  7. Jag köpte min mustang i juni efter att ha letat i drygt ett halvår. Jag tittade också efter en lite nyare modell (2011-2013) Det första jag gjorde var att kolla carfax, och oftast tog det slut redan där. Jag var och tittade på en bil som var toppen förutom att jag inte gillade färgen och att det var rejäla rostbubblor på huven (fram undertill) på en 2012! Tydligen ganska vanligt "problem" på dessa modellerna, värt att kolla efter. Så min erfarenhet är att man skall kolla upp bilen riktigt noga och ställa in sig på att det kommer att ta tid. Att köpa en fin mustang är ett projekt som antagligen kommer ta lite tid och det kan kännas "omöjligt" ibland. Men jag kan lova dig att när den väl står hemma så kommer det vara värt det.. Jag var egentlige ute efter en modell med v6, men det blev en röd 2012 GT och det var det bästa jag gjort. V8 ÄR någonting speciellt. Lycka till!
  8. Heheheh, nu står den på uppfarten! Tack vare ett tips i det andra forumet, hittade jag min alldeles egna ponny. Och det kan ju vara trevligt o veta att man har möjlighet att trimma lite. Även om det känns som det inte behövs direkt, - sicket jädra drag det är i den! hoppas att man inte vänjer sig vid effekten...
  9. Tack! c:et satt precis där som en smäck, gött! Nu skall jag bara kolla lite på var effekten kommer ifrån, men annars är det kanske dags att plocka fram den stora plånboken hehe, snart kanke det står en liten ponny på uppfarten.
  10. Såvitt jag vet är det en helt standard gt, och bilderna stämmer med det. Vet ni vem man kan kontakta för att få en kopia på orginal "title" där måste det ju vara rätt siffror.
  11. Hej, Då jag inte verkar kunna få tag på en 2011-2012 med v6 som uppfyller mina krav har jag istället börjat kolla på v8orna. Jag har hittat en 2012 som har gått knappt 6000 mil och som är okrockad enligt carfaxen. Den har varit hyrbil i 1,5 år i usa därav milen. Men det är 2 saker jag inte riktigt förstår. Det första är att enligt papprerna är det 450hk, vad tror ni om det? Såvitt jag vet skall det vara 412 i den bilen... Dessutom är den tillverkad i början av 2011, men skall vara en 2012, kan det vara så? tack på förhand,
  12. Tack Eje! Du hjälpte mig att bekräfta min "magkänsla". Tack vare ditt fina svar kommer jag vara extra kritisk till bilarna hos dessa handlare. Dessutom har jag även lugnat ner mig lite i letandet och konstaterat att för att få tag på en riktigt bra bil måste det få ta tid helt enkelt. Dessutom är det ju ganska dött på mustangmarknaden just nu...
  13. Visst meddelar jag vad det blir, när det nu blir... Nu har dom en 2013 som har gått 500 mil för 209000, problemet är att det känns lite för billigt. Eller tycker ni jag är fel ute? Dock har jag lärt mig massor här om vad man skall kolla upp innan man slår till, kanske dags att åka dit och skriva av vinnummret. //Lenny
  14. Hej, jag är ny på forumet och planerar ett inköp av en 3,7l mustang. Jag har provkört en på Akvidson bil i göteborg, men glömde skriva av vin-nummret. Är det någon här som vet någonting om deras mustanger. Dom har 4 st just nu varav en cabbe. Med hjälp av lite tips härifrån har jag förstått att deras bilar bör kollas lite extra... tack på förhand, Lenny
×
×
  • Create New...