Jump to content

Gasser

Medlemmar
  • Inlägg

    130
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    8

Gasser last won the day on 15 maj 2023

Gasser had the most liked content!

Medlemsinformation

  • Stad
    Stockholm
  • Yrke
    Fastighet
  • Intressen
    Motorer

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Gasser's Achievements

Explorer

Explorer (4/14)

  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Conversation Starter Rare

Recent Badges

27

Omdömespoäng

  1. Äntligen fick jag tummen ur och lämnade in fronten på lackering efter jag lyckats att repa den, sura pengar men nu är det glömt... -Passade på att uppgradera även här med ett byte av frontläppen till en från Magic Drift, men självklart sparas originalet. Bilen fick sig en välbehövlig tvätt för att bli av med garagedammet innan den kördes till bilprovningen, det är alltid lika skön känsla när den går igenom besiktningen!
  2. Monterade ett stag mellan bakre stötdämpartornen, inte för att jag tror att det gör ngn större skillnad men en kul grej. Fick även dit en catch-can för bakaxelklumpen..
  3. Passade på att köra "Anti-Venom mod" på växellådan, dvs slänga dit ett par kopparbrickor för att schimsa ut spelet en aning för lägre tryck.. -Trångt var det, tur att man kunde släppa ner lådan en aning.
  4. När andra tar ut bilarna och kör så börjar jag att skruva... Tänkte uppgradera bakvagnen ett par snäpp med nyrenoverad bakaxelklump från Henrik Modigh med ny diff, drivaxlar från G Force Performance "Outlaw", Eibach kränghämmare, justerbara kränghämmarlänkage från Full Tilt Boogie Racing och likaså bump steer kit Toe links (vad de nu heter på svenska). Ford Racing bakaxelkåpa, sänkt bakre delrin/aluminium upphängning. Poly- och aluminiumbussningar sedan tidigare.. Nu ska bara infästningarna i karossen förstärkas, stag mellan stötdämpartornen monteras och få dit en catch-tank/behållare för bakaxelns luftning om den skulle trycka ut olja där.
  5. Jag har rester av adaptrar och bränsletrycksmätare i min original fuelrail, någon som har koll på vilken gänga det kan vara nere i fuelrailen? Jag vill ta bort det Eifeltorn jag har på railen och ersätta med en enkel plugg, men vilken gängstorlek kan det vara?
  6. Började lite lätt med att byta den främre krängningshämmaren, det gick smidigt. Den nya var betydligt fetare än originalet. Snart får jag börja med bakvagnen, några sidoprojekt innan. Typ skilsmässa och husförsäljning. Hoppas på att kunna behålla bilen åtminstone som terapi.. Någon som behöver poly-bussningar till original krängningshämmare? Finns här för billig slant..
  7. Jag hittade en smidig luftningsskruv till cross-overn, betydligt mer lättanvänd än originalet som man svär över varje gång man ska lossa...
  8. Det blev en AFCO GT500 chargecooler med dubbla Spal-fläktar som omväxling.. Sitter klockrent i fronten! Fästet från MAF Racing gjorde att det blev helt bolt-on. Den är mekaniskt monterad, återstår att dra kabel till kupén och hitta lämplig plats för brytare till fläktar och en separat brytare till IC-pumpen utan att borra hål i inredningen...
  9. Det blev byte till en uppgraderad pump med bättre flöde till Chargecoolern/ intercoolern.
  10. Ingen fara detta är glidarhjulen, det ska bli 15" med fläskdäck bak..
  11. I helgen blev det äntligen lite skruva... Hade köpte på mig en uppsättning nya Brembo-ok från Cadillac ATS med monteringssats från SS Engineering. Passade på att lacka om dem i rött och lade på en silvrig Cobra-text. De passade fint, men fick fila lite på det yttre belägget för att det skulle gå fritt från bultarna på mina Baer.skivor. Men jag blev helnöjd, bättre än bra!
  12. Plötsligt händer det… -Jag har letat i åratal efter en Eibach 29mm bakre krängningshämmare till Cobra, det har varit stört omöjligt att få tag i då Eibach slutat tillverka dem. Men till slut hittade jag dem på eBay! Ett flång nytt kit med främre och bakre krängningshämmare skeppades från England av alla ställen. Nu kom lusten att skruva tillbaka!
  13. Härligt bilval! -Fram med bilder..
  14. Ha, ha, ja det är sant! Det blev 25mm spacers bak o 20mm fram, ser bättre ut...
  15. Det brukar dyka upp då och då på Blocket, inte speciellt vanlig bil i Sverige. Intresset har däremot ökat enormt den senare tiden i staterna. Jag gillar verkligen den, helt hysteriskt rolig trots att den har några år på nacken...
×
×
  • Create New...