Jump to content

FoxB79

Medlemmar
  • Inlägg

    17
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

FoxB79's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. Absolut, dock fler möjligheter till strul! En rätt justerad stel bakvagn hugger i duktigt oxå Nu ska jag hänga upp explorern på luften o mäta! Skickat från min iPhone med Tapatalk
  2. Hur som haver....det blev en fullt körbar 4L SOCH AWD EXPLORER till samlingen, ska mäta o fundera lite vad som går att använda....Sveriges första AWD foxbody kanske
  3. Man läser runt lite att bakaxeln är offset? den ena är axeln är längre en den andra? Hur löste ni det?
  4. John, hade man kunnat tagit delarna från denna? http://www.blocket.se/gavleborg/Ford_Explorer_nybes_62863133.htm?ca=11&w=3 Skickat från min iPhone med Tapatalk
  5. Ok! Nu beställde jag riktiga grejer direkt med utväxling jag ville ha Skickat från min iPhone med Tapatalk
  6. Vad vill du ge för diffen? Beställde en Ford racing diff med 3.55 utv och 31-spline axlar i 4-bult + massa annat smått o gott
  7. Ford Explorer V8 verkar inte speciellt vanligt i Sverige? Inte en enda på skroten till salu... Skickat från min iPhone med Tapatalk
  8. Precis vad jag är sugen på, rå och ren sug! Tackar hjärtligast för tips och vägledning! Ang diffren hör jag av mig om den blir till salu, du får första tjing. Skickat från min iPhone med Tapatalk
  9. Tbird du verkar ha koll...vilka motorer passar rakt ner i mustangen mot min låda? Skickat från min iPhone med Tapatalk
  10. Kan bli dyrt det här...undra om man ska sälja motorn kpl och köpa en ny i låda [emoji38] Skickat från min iPhone med Tapatalk
  11. Har läst att runt 500 ger blocken sig...betongfylla hjälper inte antar jag? Skickat från min iPhone med Tapatalk
  12. "Problemet" är ska jag byta till 5-bult är det oxå nya fälgar, nya bromsar mm, vet inte om jag vill lägga ut dom pengarna på bilen nu. Funderade på en snikvariant med Moser 28-spline axlar och lägga krut på kylare, bromsar. Åker jag inte på strippen och inte med M/T däck så håller nog bakvagnen för 500hk.
  13. Var mååånga år sedan man skrev en projekttråd sist Köpte en Ford Mustang GT aka Foxbody från Östersund nu i Augusti som annonserades på blocket som lite gds då den stått i 4 år i ett garage utan att användas. Drog upp med trailern o hämtade den, var inte direkt det jag hade hoppats på men nu var ja där och hade alltid varit sugen på en Foxbody mustang, fulsnygg på ngt sätt. Stolarna i den är bedrövliga och lacken under all kritik..bakljus etc etc. Motorn är en 302:a på 5 liter med vortech kompressor (8-rib) och BBK longtube headers, X-pipe och American thunder ljuddämpare. Sprutet är ett MS V2 3.0 med PnP och alla funktioner upplåsta från EFI analytics + LC-1 för bränsleblandninge 17" oXXo fälgar 4-bult med 245 bak och 225 fram. Konidämpare gas justerbara 5vxl T5 låda RAM hd koppling med tryckplatta Org bromsar runtom Dippad i ngn mörkblå kulör som blev efter ja slog ihop 2 burkar färg... Har inga utsökta ideer men fått för mig att jag kan ha ngn att dricka öl med i garaget vintertid, gillar inte att ha saker ståendes utan dom ska användas. Har sedan den kommit hem bytt motorolja,tändstift och spridare (390cc 4-hål) växellådsolja, packbox ingående axel, tätat avgasläkage, riktat en drivaxel, luftat kylaren och svarvat om kompressorhjulet samt byggt en intercooler som inte alls fungerar bra f.n men den byter vi ut mot ngt som klarar att leverera kall go luft! Inom närmsta tiden skall den mappas om hos Tommy på Junggrens Motorteknik för det nya laddtrycket och spridarna, borde ge runt 500hk som den står. Blir bilen kvar så finns det tankar om uppgradering: * Kpl toppkit från American Muscle lr Summit, ger nog tot 100hk xtra med kompressorn * Nya bakljus * 5-bult konvertering med 31-spline drivaxlar och annan utvx bak * "Dragracing" fälgar runt om * Cowl huv minst 3" * Nya stolar * Halvbur * Ny lack Den som lever får se, det svänger fort i hockey Har ngn bakljus från en LX och en drivaxel 4 bult är jag intresserad!
  14. Snyggt! , vad gick kalaset på ca att byta till 5lug?
×
×
  • Create New...