Jump to content

Razvan

Medlemmar
  • Inlägg

    29
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Medlemsinformation

  • Stad
    Klippan
  • Yrke
    Satsanställd
  • Intressen
    Bilar

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Razvan's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

1

Omdömespoäng

  1. De har bytt bakaxel på min 2016 GT men jag känner vibrationerna igen nu från 100-110 km/h. Mindre vibrationer än innan men dom är där. Har påtalat det för Ford och de har i sin tur rapporterat det vidare till Ford Stockholm. Får se vad som händer nu. Innan de bytte bakaxel försökte de balansera med klämmor men vibrationerna blev bara värre.
  2. Jag tänkte ta upp detta gällande förbrukning på våra Mustanger. Enligt specifikationerna ska förbrukningen vid blandad körning ligga på runt 1.35 l/m för manuell och 1,24 för automat. Detta betyder 299 g respektive 296 g Co2/km. Hur kan det komma sig att en Porsche Cayenne turbo S som väger 2310 i tjänstevikt har också en V8 på 4.8 liter ligga på en förbrukning av 1.15 vid blandat körning? Den är typ 500 kg tyngre än Mustangen samt större fordon. Bentley Continental GTC V8 S -17 Tjänstevikt 2568 kg och 530HK . Förbrukning 1.11 l/m. Nästan 800 kg tyngre bil. Är det på grund att de är kanske turboladdade eller?
  3. Med tanke på att jag startade tråden så kan jag berätta hur det har gått för min del så länge. Jag har lämnat bilen några gånger på verkstad där de har bekräftat vibrationerna men ingen lösning på problemet. De försökte genom att balansera hjulen. Gick inte. De har i sin tur kontaktat Ford Service i Stockholm som rekommenderade att fixa vibrationerna genom att montera slangklämmor på kardanaxeln. Jag lämnade in den och de hörde av sig nästa dag. De hade försökt balansera kardanaxeln men det gick inte. Det blev värre. Verkstaden skulle kontakta Stockholm igen och återkomma med besked. Efter ca en vecka hörde verkstaden sedan av sig och berättade att de har fått information från Ford Stockholm att de kommer att byta min bakaxel. Oklart när det blir av. Jag har inte märkt mycket oljud i min pga vibrationerna. Min dotter åker ofta i bilen och har inte klagat på högt ljud eller annat konstigt i den. Jag har byt avgassystem och det kanske gör att en del av "dB" du menar döljs av mullret.
  4. Det finns ett tråd som visar hur någon har löst problemet genom att själv balansera om kardanaxeln på sin Mustang. Ford borde kanske titta på den och försöka lösa problemet en gång för alltid. http://www.mustang6g.com/forums/showthread.php?t=15990&page=119
  5. Har tagit kontakt med Ford och hänvisade till Service Message som fanns på den internationella forumet. Har bokat in bilen för felsökning den 22 Augusti. Håller tummarna.
  6. Hur går det med vibrationerna på din bil?
  7. Jag lämnade bilen på verkstaden idag och de återkom efter 1 och 1/2 timme och berättade att de hittar inget fel. De vet inte varför den vibrerar. Att Ford visste ingenting om problemet och jag skulle återkomma om ett par månader. WTF??
  8. Vilken ebay har du köpt den på?
  9. Fin bil Per. Den 2-delade designen tror jag att den finns med anledning av deformationen om man skulle krocka med bilen. Jag har haft en Supra innan och de hade också en 2-delad kardan. Aldrig haft problem med vibrationer på den bilen. Jag tror att dagens Mustang är så eftertraktade att de bara "spottar ut" bilarna och då blir kvaliteten därhän.
  10. Tråkigt att dessa bilar ska ha dessa kvalitetsproblem. Tråkigt av Ford som inte lyssnar på sina kunder och försöker fixa till problemet när det finns så många som har problem med det. Det hade säkert varit billigare att gå ut med en TSB än att hålla på och gissa sig fram.
  11. När började din Musse vibrera? Min började efter ca 250 mil. Innan dess ingenting. Vad sade de när du fel anmälde den? Visste de om problemet och har de en lösning på det?
  12. Det kan man lugnt säga. Det verkar som att nästan 40% Mustang ägare är drabbade av dessa vibrationer. Konstigt att Ford har inte hittat lösningen på problemet. Att de gissar sig fram. Antingen kardanaxeln eller differentialen som är boven i dramat. Jag får se vad verkstaden säger nästa vecka.
  13. Fick hjulen balanserade men det hjälpte inte. De skulle titta närmare på den nästa vecka. Det finns ett tråd om detta på mustang6g.com . http://www.mustang6g.com/forums/showthread.php?t=15990&highlight=VIBRATION Ska se om jag hittar felet där....
  14. Grejen är att de har betalat den och sen skrev vi på ägarbytet. Sen kräver de tillbaka pengarna som de har betalat. Som jag ser det så är det ett miss från deras sida. Hade de ställt på den i samband med ägarbytet då hade det varit jag som skulle ha betalat den.
×
×
  • Create New...