Jump to content

mrfastback

Medlemmar
  • Inlägg

    6
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

mrfastback's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Grymt bra med bilderna! Då vet man hur det ser ut under. Hmm... är inte det där lite väl naket? Undrar hur det skulle se ut efter några vintrar med lite slask och salt. Jag bor iofs på kontinenten där vintrarna brukar vara ganska milda och står i varmgarage hela dagarna och nätterna, fast det kan bli lite snö och salt ibland, så det där ser lite oroväckande ut. Jag har iaf mer skyddsplåtar (plastkåpor) under min nuvarande bil även om bakpartiet också är ganska naket undertill. Så hur vinterdugligt tycker ni Mustangens underrede ser ut?
  2. Hur verkar det se ut med roskskydd då? Antar att åtminstone några av er har tänkt köra bilen på vintern också. Har för mig att jag såg någonstans (ett tyskt test tror jag) att det är lite tunt med skyddspaneler under bilen.
  3. Jo mitt intryck är också att den verkar väldigt solid. Har som sagt kört en ecoboost fastback i USA tidigare och tog en rejäl runda med en manuell GT cab häromdan och båda kändes väldigt bra ihopskruvade. Säljaren (som själv var Musse-entusiast med en GT RTR) hävdade också att den inte hade några särskilda barnsjukdomar. Han nämnde att huven kunde börja fladdra lite i högre hastigheter på EU-versionen men det var inget jag märkte trots att vi körde uppåt 200 ibland. Han sa att det berodde på nån liten annorlunda konstruktion under huven som krävdes av europeiska fotgängarsäkerhetsregler. Säljaren visade också en importerad Shelby de hade i verkstan där man också kunde se de andra små kosmetiska diffarna på USA-versionen. Verkar bara vara LED-stavarna i strålkastarna och färgen på stavarna i bakljusen när de är släckta. Varför undvika en importbil (antar att du menar USA-import då)? Pga garantin?
  4. En till sak också - hur är det med rassel och gnek i interiören? Finns några sådana problem? Interiören i bilen jag körde i USA kändes bra ihopskruvad, trots att den inte var helt ny.
  5. Jag avvaktar lite med en komplett presentation av mig själv i rätt forumsektion tills jag faktiskt har en musse, men tar en kortvariant här och nu. Jag har alltid varit svag för Mustanger, var extremt såld på den då nya GTn efter att ha kört den 2005, har kört ecoboosten som hyrbil i Kalifornien i våras och tycker att denna generation är den hetaste sen den allra första. Egentligen är jag Jagga-entusiast, kör sen drygt tre år en nästintill fullsmetad Jaguar XFS från 2010 som jag har modifierat en del och har kört de flesta nya jagga-modeller de senaste åren. Nu är det dags att fundera på nästa bil och som många andra jaguarentusiaster sneglar jag på andra märken eftersom Jaguar på senare år har tappat stinget och har börjat fokusera för mycket på snikutrustade tjänstebilar med små motorer, som känns lite för alldagliga och tyska. En begagnad välutrustad GT fastback från 2015 eller senare känns som ett väldigt intressant alternativ, så jag försöker sätta mig in i vad man ska ha koll på vid köp. Vad finns det för barnsjukdomar och vilka ska man vara extra uppmärksam på? Jag har läst om att många bilar drabbats av vibrationer och brummande som Ford inte har nån lösning på än. Vilken utrustningsnivå ska man satsa på för att få så bra interiör som möjligt? Vad jag förstår är alla Europa-bilar välutrustade i grunden, men det verkar lite snårigare med USA-importbilar...
×
×
  • Create New...