Lohm March 13, 2009 Report March 13, 2009 Jag upptäckte en vit sörja i oljepåfyllningslocket igår. Tänkte att all kunskap som finns här på forumet kanske skulle kunnna hjälpa mig även med bruksbilen! Jag antar att det är vatten som har kommit in i systemet på nåt sätt? Det finns inga tecken på olja i kylarvattnet och det ryker inte om bilen. Det är en gammal 2,3 liters Audi.Nån som har någon ide på vad det är och en ev lösning?/Jakob Citera
Roger March 13, 2009 Report March 13, 2009 Det är bara vanlig kondens som bildas inget du behöver att oroa dig för,bara att torka rent locket. Citera
Bobbe cmc 2103 March 13, 2009 Report March 13, 2009 Kan vara vevhusvent som inte är på topp,typ igensatt PCV ventil.Hade fenomenet på min bil,den grå-vita sörjan i påfyllnings-locket försvann efter byte av ventil.Tror att det kan bildas kondens i ventilkåpan utan "ventilation". Citera
Bobbe cmc 2103 March 13, 2009 Report March 13, 2009 Det är bara vanlig kondens som bildas inget du behöver att oroa dig för,bara att torka rent locket.Jag var för långsam med tangenterna Citera
Recommended Posts