Gtttggg March 21, 2009 Report March 21, 2009 Idag var jag på väg hem med Mustangen. Plötsligt från skogen sprang en jäkla stor älg nästan på bilens förarsida. Den var knappt en meter ifrån bilen. Av ren reflex gasade jag på för undvika älgens framfart men den blev vettskrämd av V8:ans vrål och sprang tillbaka till skogen vilket det var bra för jag hade en MC efter mig. Ni kan föreställa er vad som kunde ha hänt om den tänkte stanna nån sekund och sen springa på MC-föraren istället.... Citera
MrTurbo_1645 March 21, 2009 Report March 21, 2009 Har du också monterat sidepipes nu? Motorljud eller tutan är perfekta medel att skrämma bort djur.Kvällar/ nätter tutar jag alltid när jag närmar mig kända stråk där djur ofta uppehåller sig. (tex svackan innan Gröndal) Citera
Gtttggg March 22, 2009 Author Report March 22, 2009 Nej nej, sidepipes passar bättre på Corvette. Där jag såg älgen, har jag aldrig sett några djur tidigare eftersom jag har ofta kört den vägen och dessutom var det fortfarande dagsljus. Citera
Recommended Posts