elboy cmc 388 March 28, 2009 Report March 28, 2009 Ska försöka få ihop mitt avgassystem men tyvärr så är det inte riktigt tätt mellan Främre och bakre delen som är koniska. Var till vår avgassystems expert men dom kunde inte få till detta med sina maskiner. Då undrar jag någon som vet hur man ska kunna få denna fin igen. Citera
*Micke* March 28, 2009 Report March 28, 2009 Skulle vara någon typ av packning då.Annars är det nog nytt som gäller .//Micke. Citera
elboy cmc 388 March 28, 2009 Author Report March 28, 2009 Fick till svar på avgassystems firman att domkunde kapa bort den biten på bägge sidor och svetsa på en rak skarv men men.... Citera
*Micke* March 28, 2009 Report March 28, 2009 Annars kan du köpa ett/två flänsförband U036301R från Simons och svetsa dit.http://www.simons.se/Katalog/Universal635.htm//Micke. Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 28, 2009 Report March 28, 2009 Hej.Gör något enkelt, denna variant används flitigt avWV och Audi, funkar bra på våra USAbilar också. Tyvärr så går det att köpa på läskiga Biltema vilketjag tycker är bra. Citera
elboy cmc 388 March 28, 2009 Author Report March 28, 2009 MICKE/ Tack för ett bra förslag ang Simons . Dom där biltema grejorna nja möjligen om man tappa systemet på semestern eller så dock är ju priset rena rean tack ändå. Citera
Tony.S CMC 2246 March 28, 2009 Report March 28, 2009 Simons har bra grejer, och mycket att välja på. Jag byggde hela mitt avgassystem med det. Citera
ThomasFB March 29, 2009 Report March 29, 2009 Lars VAG- alternativ är en av dom bästa klämmare man kan hitta. Rekommenderar varmt.Är Biltema-klämman alls i rst eller 100% svartplåt?. Vissa VAG original har rst i klämman fastän röret är plåt. Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 29, 2009 Report March 29, 2009 Tack Thomas det värmde lite i alla fall, jag har haft minna rörskarvar monterade i snart 4år. Troligen så blir det rörskarvarna som kan användas en gång till när avgassystemet ruttnat. Citera
ThomasFB March 29, 2009 Report March 29, 2009 Troligen så blir det rörskarvarna som kan användas en gång till när avgassystemet ruttnat. Inga problem, åtminstone med VAG original. Det är ofta innerhölje i rostfritt på dom. Bult/mutter kan gå av vid demontering, men själva hylsan håller...En eloge till Biltema, om dom lagerför denna typ. Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 29, 2009 Report March 29, 2009 Hej gen.Jo dom har faktiskt en exakt kopia av VAG modellen,det finns även en annan variant och den ser mantydligt skillnaden på. Den modellen som kopierats eller beställts från samma fabrik är dom som jag satte ut bilden på. Citera
Recommended Posts