Jump to content

Recommended Posts

Jag misstänker att det fattas olja i automatlådan. Om jag lägger i farthållaren vid låg fart t.ex. 50 ´km/tim så vandrarvarvtalet upp och ner. Det både hörs på motorn och syns på varvräknaren. Vid högre farter märks inget.

Det skall visst finnas en nivåplugg ovanför kardan på lådan.

Någon som kollat oljan`

Jag har inget oljeläckage.

Är inte det normalt att automaten "slirar" lite vid dessa hastigheterna? Min varvräknare far upp o ner vid låga hastigheter vid körning utan farthållare. Även samma fenomen i volvo automater.

kan tillägga att när jag hämtade min bil hade den bara rullat några kilometer, så jag tror inte att det saknas olja. Misstänker att man har två pluggar i lådan och att det är den övre som bestämmer nivån. Ska se jag hittar något om detta i workshop manualen.

-Jag får backa lite här. Det är nog OK. Den vandrar i vartalet på 4:an endast. Jag blev fundersam för det är helt olika mot min 00:a

En annan sak den är ju så het på gaspedalen.

De extra 40 hästkrafterna kan det ju inte bara vara att den sticker så fort man kommer åt gaspedalen.

Går det att "förlänga slagländen" på gaspedalen med ett tunerverktyg?

Att ändra växellägena vet jag att det går, jag tycker att ettan inte ens behövs. Jag kör inget streetrace utan vill ha rn lung bullrig gång och det får man ju inte om motorn trilskas med köga varv.

Förslag på tunerverktyg?

Man kan ju inte åka fram och tillbaka 20 mil till grufman varje gång man vill prova en ändring.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...