Chili April 1, 2009 Report April 1, 2009 Äntligen har man fått lite skruvat och kan starta en liten "byggtråd"Bilen:Mustang GT Coupe 2006. 5-speed manual, Premium pkg, Interior Upgrade pkg.Delivery DayMods:M-1007-S1895 SVT Mustang Wheel 18x9,5"GoodYear Eagle F1 Supercar, 255/45-ZR18 front, 285/40-ZR18 rearM-5230-5GT Mustang GT Exhaust kitFRRP Handling Pack (M2005-FR3)The handling Pack includes:Lowering Springs M5300-KDynamic Dampers M18000-AAnti Rollbar Kit M5490-AStrut Tower Brace M20201-S197SVT Front Strut Mount M18183-ASVT Front Lower Control Arm M3075-ESVT Rear Lower Control Arm M5538Ford Front Lower A-Arm Brace M-5025-AMRT Adjustable Panhard Bar 46A003FRRP Cold Air Kit with ProCal II M-9603-GTBFRRP Exhaust Kit M-5230-5GTStyling:FRRP Aluminium Fuel Door M-2301-SMÅterstår lite styling interiört och byta ut strålkastarna till ett nytt set där man inte borrat in p-ljus (=imma på insida) och vita blinkers/p-plus.Sen så finns det ju lite att fixa med motor och bromsar också....... Citera
pineman April 2, 2009 Report April 2, 2009 E´re aprilskämt eller????? den var ju skitsnygg..... Citera
Chili April 2, 2009 Author Report April 2, 2009 Tackar!Jo jag är jävligt nöjd med resultatet också, ser väldigt mycket original ut fast ändå inte... Prestandamässigt så har vägegenskaperna blivit helt suveräna, hjulbytet gjorde en markant skillnad inte bara utseendemässigt utan den blev rejält mycket hårdare än med originalhjulen.. Citera
mike85 April 7, 2009 Report April 7, 2009 måste säga de igen.fan va snyggt de e med bara stripsen på sidan.måste fixa.ser mycke bra ut förövrigt också....bra jobbat Citera
Chili April 9, 2009 Author Report April 9, 2009 Jupp, tycker också att sidostripes ger en precis lagom Racelook Citera
Chili May 7, 2009 Author Report May 7, 2009 Har nu pysslat lite mer....Gjorde en liten interiör uppgradering:Bullit Shift Knob & Shift Knob Boot (orginal Ford reservdelar, vilket visade sig kosta mer än prylar från FRRP.....)Försöker få ned antalet olika färger på bilen, etapp ett blev:Clear Rear Side Position Lights Citera
Micke Wendel May 28, 2009 Report May 28, 2009 Jupp, tycker också att sidostripes ger en precis lagom Racelook Jag håller med. Schysst Racelook. /Micke Citera
Chili June 15, 2009 Author Report June 15, 2009 "Förädlingen" fortskrider först blev det lite prestandaförbättringar:FRRP Mustang GT 14” Brake Upgrade Kit, nu har jag bromsar värda namnet!!! Skillnad som natt och dag!!!Utseendemässigt har Mustangen även fått lite ytterligare prylar i jakten på en "Clean Look" orginalgrillen byttes till en Ford Bullit Grill och blinkerslyktorna till rökfärgade klarglas (mest för att minimera antal färger på bilen men också för att få dit positionsljusen. Även huvudstrålkastarna byttes till nya utan borrhål..... Citera
*Micke* June 15, 2009 Report June 15, 2009 Snyggt snyggt...har också varit inne på en Bullitt grill.Dessa skulle se mkt bra ut på din kärra ett par..retro race speglar.//Micke. Citera
Corvette June 15, 2009 Report June 15, 2009 FRRP Mustang GT 14” Brake Upgrade Kit, nu har jag bromsar värda namnet!!! Skillnad som natt och dag!!!-------------------------------------------------------------------------------och det är bara byta inget pyssel för att få de att passa??? Citera
Chili June 15, 2009 Author Report June 15, 2009 FRRP Mustang GT 14” Brake Upgrade Kit, nu har jag bromsar värda namnet!!! Skillnad som natt och dag!!!-------------------------------------------------------------------------------och det är bara byta inget pyssel för att få de att passa??? Nope det är riktigt lätt, iofs lite pyssel med att montera fästena på dom nya stålomspunna bromsslangarna.Annars är väl luftningen den svåraste biten men om man luftar insidan före utsidan så är det ganska lätt att få bort all luft, så kan man lufta bromsar så kan man även få på kitet Citera
Chili June 15, 2009 Author Report June 15, 2009 Tackar!!Det blir lite skillnad (slipper nu också den ständiga "dimman" jag tidigare hade i lyktorna....) Citera
Chili June 17, 2009 Author Report June 17, 2009 Sista uppgraderingen innan sommaren..... kanske....GT500 pedal covers and GT500 Style Dead PedalStock:GT500 Pedal Covers & Dead PedalBörjar se riktigt skaplig ut.... Citera
Corvette June 18, 2009 Report June 18, 2009 du det där med sista uppgraderingen har jag sagt så många ggr så de säger jag inte längre... finns alltid nått nytt som man vill ha å skaffar... Citera
Chili June 18, 2009 Author Report June 18, 2009 du det där med sista uppgraderingen har jag sagt så många ggr så de säger jag inte längre... finns alltid nått nytt som man vill ha å skaffar... Jag vet, så därför vågade jag på mig 2dgr före midsommar att skriva "Sista uppgraderingen innan sommaren" Citera
*Micke* June 18, 2009 Report June 18, 2009 Ett par Ford racing mattor till nya pedalerna hinner du med http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Ra ... m?ca=5&w=3//Micke Citera
Corvette June 18, 2009 Report June 18, 2009 ser dom varje morron, men fortfarande inte köpt dem... funderar på andra med Mustang Ponyn på istället... Citera
Chili June 18, 2009 Author Report June 18, 2009 Ett par Ford racing mattor till nya pedalerna hinner du med http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Ra ... m?ca=5&w=3//MickeLigger redan i bilen Men jag tycker att det är för dålig passform på dom framförallt urskärningarna på förarsidan så jag använder dom bara som extraskydd om skorna är smutsiga..... Citera
Chili June 18, 2009 Author Report June 18, 2009 så efter midsommar är sommaren slut men du... Nej vad jag menar att jag inte ska göra fler uppdateringar före sommaren.... mao efter midsommar när sommaren börjat (och jag har semester=sommar för mig) så är det bara att sätta igång igen Citera
Corvette June 18, 2009 Report June 18, 2009 om du ska mot kallhäll nån gång med Musse kan du väl hojta till jag skulle vilja testa om mina fälgar går runt med de stora oken eller om de är för rund... Citera
Chili June 22, 2009 Author Report June 22, 2009 om du ska mot kallhäll nån gång med Musse kan du väl hojta till jag skulle vilja testa om mina fälgar går runt med de stora oken eller om de är för rund... Absolut! Citera
Recommended Posts