Leif TH April 5, 2009 Report April 5, 2009 Hejsan ! Jag bytte bensinpump med hjälp av en trevlig reparatör. Man måste kunna hissa upp bil eller ha en rep-grop att jobba från. Jag hade felsökt ända fram med spänning på pumpen, men den drog ingen ström. När vi plockar bort pumpen visade det sig den pump jag köpt i USA inte passade så nu har jag en pump för Musse 99-00 liggande om någon är intresserad. Bilder finns som jag kan skicka. Orginalpumpen hade skurit fullständigt. Jag har t.o.m. ett PC-program där jag kunde se att pumpen inte skapar något tryck när jag försöker starta bilen. Allt prat om vevaxelsensor som jag bytte i onödan var helt fel spår. Mitt tips efter många timmars felsökning : Använd sunt förnuft och lita inte för mycket på experter. Att bilen måste ha soppa är väl självklart och använd den lilla ventilen på soppa-railsen för att lyssna på bensinpumpen kräver att någon lyssnar direkt vid bensinpåfyllning och detta lilla surrande varar högst 1 sekund.P.S. jag har nu ett förträffligt PC-program som heter AutoTap som jag kanske kan hjälpa andra med. Jag bor i Karlshamn. Citera
grufman April 5, 2009 Report April 5, 2009 om bilen inte startar finns det tre saker som måste finnas1) Soppa2) Gnista3) LuftFinns alla dessa tre så kollar man att gnistan kommer i rätt takt, gör den det börjar det bli klurigt. Normalt sett är det 1, 2 eller 3 som saknas. Grattis! Citera
Recommended Posts