Jump to content

Recommended Posts

Hejsan ! Jag bytte bensinpump med hjälp av en trevlig reparatör. Man måste kunna hissa upp bil eller ha en rep-grop att jobba från. Jag hade felsökt ända fram med spänning på pumpen, men den drog ingen ström. När vi plockar bort pumpen visade det sig den pump jag köpt i USA inte passade så nu har jag en pump för Musse 99-00 liggande om någon är intresserad. Bilder finns som jag kan skicka. Orginalpumpen hade skurit fullständigt. Jag har t.o.m. ett PC-program där jag kunde se att pumpen inte skapar något tryck när jag försöker starta bilen. Allt prat om vevaxelsensor som jag bytte i onödan var helt fel spår. Mitt tips efter många timmars felsökning : Använd sunt förnuft och lita inte för mycket på experter. Att bilen måste ha soppa är väl självklart och använd den lilla ventilen på soppa-railsen för att lyssna på bensinpumpen kräver att någon lyssnar direkt vid bensinpåfyllning och detta lilla surrande varar högst 1 sekund.

P.S. jag har nu ett förträffligt PC-program som heter AutoTap som jag kanske kan hjälpa andra med. Jag bor i Karlshamn.

om bilen inte startar finns det tre saker som måste finnas

1) Soppa

2) Gnista

3) Luft

Finns alla dessa tre så kollar man att gnistan kommer i rätt takt, gör den det börjar det bli klurigt. Normalt sett är det 1, 2 eller 3 som saknas. Grattis!