KingCobra April 8, 2009 Report April 8, 2009 Fick bytt cab förra året och hade inga problem då men nu när jag skulle slå igen dörren efter vinterförvaringen ( jag öppnade den först så den har inte stått öppen sen i höstas ) så slog rutan i cabben. Så nu måste jag ha rutan lite nere hela tiden. Pratade med Top´n Trim i Helsingborg som bytte cabben och de sa att det var inställningen på fönsterhiss motorn som måste justeras. Om det är så är det något man kan göra själv och i så fall hur? Citera
Musse99 April 8, 2009 Report April 8, 2009 Troligen är det rutan som har lossnat ur fästena, den är limmad med någon typ av RTV. Har varit med om samma sak. Bara att montera ner dörrsidorna och kolla och göra rent infästningarna så gott det går.Jag köptegrejer på Mekonomen, tror jag har tuben kvar skall kolla när jag kommer hem. Jag hör av mig.MvhMusse99 Citera
KingCobra April 9, 2009 Author Report April 9, 2009 Tack för infon och mailet Musse99. Stort tack även till Fredrik på Gruvman bil som gav mig en beskrivning på hur man justerar rutan i höjdled.Nu är det bara att montera ner och hoppas att det bara är justering och inte att rutan lossnat. Citera
Recommended Posts