Jump to content

Recommended Posts

Hej! Har just blivit Mustangägare, en GT cab automat -95 importerad från Japan. Har gått 6300 mil och kostade 79500 Hos Warg Trading i Linköping. Fick nya däck (Kumho minsann, inget knussel här). Har absolut ingen erfarenhet av amerikanska bilar men har länge drömt om öppen musse. Fick bli en lite nyare billigare när budgeten sprack på frugans nya onödiga badrum. Jättenöjd hittills men har lite frågor. Är det normalt att det vibrerar vid vissa varvtal/hastigheter? Vid axeleration börjar vänster backspegel vibrera runt 40-50 km/h. Låter inget konstigt och det vibrerar inte i ratten. Vidare känns det som motorvibrationer när jag står på tomgång och väntar vid rödljus. V-åttor skall väl inte vibrera? Tomgångsvarvet är stabilt. I min Mondeo V6 (3.0 204 hp man) vibrerar det aldrig. Den är dessutom raskare. Jag har originalfälgar, går det att sätta spacers för att få ut bakhjulen lite? Nu är det lite Datsun Y120-varning där bak.

tjabba

har du infällbara backspeglar på din japanbil? Det kan vara mekanismen som börjat glappa upp sig, alternativt att spegelglaset sitter löst.

Att motorn vibrerar kan bero på att stift/kablar/fördelare är dåliga. 95'an är lite svårare att diagnostisera eftersom det inte är OBD2 på den.

Välkommen till Mustang Cluben.

Import från Japan, det var inte dåligt. Är en sån bil rättstyrd eller sitter man på fel sida och kör?

Lägg gärna upp några bilder så vi får se din bil.

Rekomendera ett besök för din bil hos Grufman eller liknade verkstad om du bor långt från stockholm. Tröttare än din mondeo då låter det som motorn behöver en översyn av en expert.

Glöm inte heller att göra rent MAF sensorn, kan göra underverk på motorgången. (se sid 66 i Grufmans senaste katalog om hur du gör) katalgoen går att ladda hem på hans sida.

Mvh

MrV8

Tack för alla svar och tack grufman, det blev 2 av 2 där. Hela backspegeln sitter löst och glaset sitter också löst. Det kan jag leva med om Ni inte kan fixa det enkelt när jag kommer för service. Bilen är direktexporterad till japan av Ford så alla dekaler i motorrummet och i kupen är på japanska. Ratten sitter till vänster dock och en annan finess är att hastighetsmätaren är graderad i km/h, alla blinkersar har rätt färg osv så det krävdes ingen ombyggnad inför regbesiktning. När dom inte lyckades sälja bilen i Japan så exporterade dom den till Europa. Valde då England vilket måste varit det mest osmarta valet tillgängligt med tanke på var ratten sitten...Efter några år där köpte min säljare Simon Varg in fem stycken på ett bräde som han lyckats kränga på några veckor!

Jag skulle gärna vilja skicka några bilder men här är det-tummen-mitt-i-handen här så hur 17 gör man?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...