u43jln June 13, 2009 Report June 13, 2009 Har problem med att få kupebelysningen att fungera.Det händer inget vid öpppnande av dörrar eller när jag vrider på belysningsknappen.Har testat lampor,dörrkontakter Ok.Är ej så väl bevandrad i elsystemets uppbyggnad så jag skickar ut en förfrågan till forumetMvh/cmc 2048 Janne L ägare av en 67:an cab Citera
pools June 13, 2009 Report June 13, 2009 Hej Janne!Jag har en 68:a, och jag tror att du har samma konstruktion i din 67:a.Innerbelysningen sitter alltså under instrumentpanelen ovanför fötterna,eller hur? Kör du bilen året runt, d.v.s. sommar som vinter? Om du barakör på sommarn, behöver du väl ingen innerbelysning? Men det var juinget svar på din fråga. Kan du läsa ett schema så hitter du nog feletmed hjälp av detta: http://www.hammar.dyndns.org/wiring/1967/67inter.jpgFelet kan ligga i ljuskontaktens dimmerfunktion. Du måste nog mäta dejfram.Hoppas detta hjälper!Mvh.pools Citera
Recommended Posts