Roger P 2196 June 15, 2009 Report June 15, 2009 Fick för mig att byta fläktremmar när kärran började yla som en skadat katt. Upptäckte att ena remmen var mer lös än den andra pga att det yttre spåret på den undre skivan var bredare än alla andra. Antar att det beror på att det suttit nån servo eller AC nån gång i tiden vid motorn.Bör jag byta skivan eller ska det vara så? Kan jag bara lungt köra vidare eller bara köra med en rem? Snackade med förra ägaren och han hade kört med något remsprej så det skulle greppa bättre sen tyckte han jag skulle prova en kortare rem men jag vet inte...Bilen är en 66:a med en 351w från 1970(tror jag i alla fall), har ingen AC eller servo. Citera
Gtttggg June 15, 2009 Report June 15, 2009 Prova med att köpa en bredare rem alt spänna den hårdare. Om den är för lång så det inte går att spänna ytterligare, köp en kortare.Du kan köra vidare med en rem eftersom du har ingen servo och AC. Citera
Roger P 2196 June 16, 2009 Author Report June 16, 2009 Tackar, med bara en rem borde det bli lite lättare att få det ordentligt spänt. Remmarna är 25 år gammla och glatta som hockey puckar så det var nog dags för ett byte. Citera
Recommended Posts