elboy cmc 388 June 17, 2009 Report June 17, 2009 Hej jag har lyckats få ärva en xsara som rullat snart 8000 mil en 98-a med 1.6 liter motorn. Min fundering den är lite orolig på tomgång och fladdrar några 100 varv upp och sedan ner någon som kan ha någon aning ang dessa Citroën motorer ? Finns det tomgångd motor på dessa?bra tips tack Citera
Janne Holm CMC1740 June 17, 2009 Report June 17, 2009 det gör det förmodligen helt säkert du kan ju börja som första åtgärd att lossa de kontakter som sitter i anslutning till "vad det nu heter igen " jag gjorde det på min dotters gamla passat -92 och fick tillbaks en normal tomgång igen kan vara så enkelt att det lite dålig kontakt och styrenheten inte vet vad den ska göra Citera
elboy cmc 388 December 15, 2009 Author Report December 15, 2009 ingen som är kunnig om dessa bilar ? Citera
FastMagnus December 18, 2009 Report December 18, 2009 kontrollera flera pluggar på tomgång reglerventil och motorstyrning enheten och även ledningar mellan också kontrollera ledningar och kontakter mellan fordonets hastighetsmätare på växellåda, om overksam går upp och ner tomgång ventil fungerar. på mono punkt, gör de detta om gasspjället kabeln är alltför snäv.Svaret är fram googlat och översatt med google där av den konstiga svenskan, men hoppas det hjälper dig Citera
pools December 18, 2009 Report December 18, 2009 Kanske finns det en lösning här?http://citroenakuten.com/ Citera
elboy cmc 388 December 19, 2009 Author Report December 19, 2009 citroënakuten är nog det sämsta forumet som finns. INgen respons alls som här Citera
ThomasFB December 19, 2009 Report December 19, 2009 citroënakuten är nog det sämsta forumet som finns. INgen respons alls som härBeror säkert på att alla Cittra-ägare håller till i garaget, fullt upptagna med att reparera sina masklådor.Inte har dom tid att skriva foruminlägg.. Citera
FastMagnus December 19, 2009 Report December 19, 2009 En tumregel: KÖP ALDRIG EN BIL FRÅN ETT LAND DÄR MAN BÄR HEM MATBRÖDET I ARMHÅLLAN Citera
CMC 1061 Berra December 19, 2009 Report December 19, 2009 Tycker din tum regel är kanon bra Magnus. Den ska jag följa till punkt och pricka.Berra Citera
pools December 20, 2009 Report December 20, 2009 En tumregel: KÖP ALDRIG EN BIL FRÅN ETT LAND DÄR MAN BÄR HEM MATBRÖDET I ARMHÅLLANHåller med till 1000. Dessutom ett land som tror att dom är världsbäst på allt! Tycker din tum regel är kanon bra Magnus. Den ska jag följa till punkt och pricka.Berra Citera
Recommended Posts