jolle June 21, 2009 Report Share June 21, 2009 Eftersom jag skall köra ner med bilen till wheels i umeå till helgen så skall tändning vara i absolut topptrim.Skulle ställa in den med stroboskoplampan på 6 grader,läste sedan här på forumet att den skulle ställas in på 1500varv,inget vakuum till fördelaren.Sen har jag läst att den skall ställas in på tomgång med vakuum,vad gäller?Kan nämna att det sitter ignitor i den om det spelar roll. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools June 21, 2009 Report Share June 21, 2009 Hej Jolle!Om du har Ignitor kan du ställa tändningen på "gehör". Vrid bara fördelarentills motorn inte spikar. Det räcker. Om du vill ha tändningen EXAKT får duanvända lampa.Välkommen till Umeå till helgen! Är du medlem i klubben så har du en givenplats i hagen! Om du kommer i tid! Det kommer att bli rusning!Mvh.pools Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
jolle June 21, 2009 Author Report Share June 21, 2009 Är inte medlem,men kanske snart.Om jag ställer med lampa,skall den gå på tomgång då,eller 1500 varv? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne Holm CMC1740 June 21, 2009 Report Share June 21, 2009 tomgång ca 600rpm utan vaceum men som P-O säger du kan ställa den på gehör inte så noga om det är 6 eller 8 grader. ställde själv tändningen för en vecka sedan då jag tyckte den gick lite risigt smörjde upp fördelaren och kollade efter vad tändningen låg på och den hamnade på ungefär 8 grader Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts