MOS July 2, 2009 Report July 2, 2009 Hej alla!Bland alla medlemmar finns väldigt mycket kunskaper om mustanger och forumet är ju en plats där dessa kunskaper ges möjlighet att spridas. Man kan både få ta del av andras och även bidra med egna erfarenheter.Alla dessa inslag är i nuläget spridda på alla möjliga ställen i forumet. I och för sig kan man få tag på viss information genom sökfunktionen, men min fundering nu är om man skulle kunna samla vissa "mekartips" i en speciell mapp.I denna mapp skulle man t.ex. kunna finna följande rubriker:Montering av dragkrok, modell 94-98Rengöring av spjällhus, modell 05-09Byte av kylare, modell XXKonvertering av bakljus, modell XXetc,etcVarje instruktion är skriven som ett eget dokument - förslagsvis pdf-format - så genom ett klick på rubriken kan man hämta hem hela dokumentet.Som ett konkret exempel bifogar jag en "manual" som jag skrev i samband med att jag konverterade mina originalbakljus till min 06:a.Så vad tycks? Verkar förslaget om en ny mapp vettigt? Fyller det en funktion? Är det möjligt rent tekniskt (moderator)?/MOS Citera
Lassemålare CMC 2071 July 2, 2009 Report July 2, 2009 Kan inte läsa pdf filer vad måste jag göra. För övrigt är din ide alldeles strålande. MVH Lasse. Citera
Gäst July 2, 2009 Report July 2, 2009 Kan inte läsa pdf filer vad måste jag göra. För övrigt är din ide alldeles strålande. MVH Lasse. Hej Lasse, du kan - gratis - ladda ner Adobe Reader (googla så kommer du till Adobe hemsida) Citera
Lassemålare CMC 2071 July 2, 2009 Report July 2, 2009 Tjena Håkan.Vilka skurkar det finns, gick ut på google för at ladda neradobe reader, men gjorde mistaget att klicka på den första länken där det stod ladda ner. Kom till en sida som ville ha 2 SMS för att ge mig koden tillnerladdningen och varje SMS skulle kosta 20 kr. Jag lämnade länken och gick till företaget Adobe och laddade nerdet gratis, men då säger mitt Norton att den förra länken försökeratt ändra mina dator inställningar Norton frågar migom jag vill det , nopp det vill jag inte. Vilka jävla skurkar. :twisted: Tur man har både hängslen och rem. MVH Lasse. Citera
MOS July 3, 2009 Author Report July 3, 2009 Nu finns frågan som en omröstning. Vore intressant att veta vad ni alla tycker. /MOS Citera
Daniel Strand July 3, 2009 Report July 3, 2009 Låter som en bra ide. Allt samlat i en mapp låter kanon. Dock viktigt att speca årsmodell, eller rentav kanske skapa undermappar för respektive årgång. Brukar själv inte lyckas så bra med sökningar så det blir gärna att man lägger in en ny tråd,vilket kanske inte alltid är så populärt.... Citera
MOS July 3, 2009 Author Report July 3, 2009 Låter som en bra ide. Allt samlat i en mapp låter kanon. Dock viktigt att speca årsmodell, eller rentav kanske skapa undermappar för respektive årgång. Brukar själv inte lyckas så bra med sökningar så det blir gärna att man lägger in en ny tråd,vilket kanske inte alltid är så populärt....Ja det som har slagit mig är att samma frågor återkommer i takt med att nya medlemmar tillkommer i forumet. Ofta hänvisas då till tidigare inlägg/trådar som finns lite här och där. Vore praktiskt att då hänvisa till denna nya mapp med svar på just den återkommande frågan.Och visst skulle man i denna mapp göra underkataloger för bättre överskådlighet./MOS Citera
ThomasFB July 3, 2009 Report July 3, 2009 Tjena Håkan.Vilka skurkar det finns, gick ut på google för at ladda neradobe reader, men gjorde mistaget att klicka på den första länken där det stod ladda ner. Kom till en sida som ville ha 2 SMS för att ge mig koden tillnerladdningen och varje SMS skulle kosta 20 kr. Jag lämnade länken och gick till företaget Adobe och laddade nerdet gratis, men då säger mitt Norton att den förra länken försökeratt ändra mina dator inställningar Norton frågar migom jag vill det , nopp det vill jag inte. Vilka jävla skurkar. :twisted: Tur man har både hängslen och rem. MVH Lasse. $1000 OFFTOPIC tips:Swappa till OS X eller en bra Linuxdistro så funkar det direkt utan att ladda ner, för böveln. Det är en orgie i nedladdningar nuförtiden om man kör wincrap, med alla virusprogram och annat tjafs som tar tid och stjäl prestanda ur hårdvaran.Har inte haft en enda krasch sedan vi övergav M($) på alla datorer. Citera
Recommended Posts