Roger P 2196 July 7, 2009 Report Share July 7, 2009 Hejsan, har en -66 vars eldragning verkar vara gjort av någon som inte vetat vad han syslat med, kablar är skarvade med andra i olika färger och under instrumentpanelen har hela härvan smält ihop till ett stycke etc.Funderade på att köpa färdiga kabelhävor och undrar om nån har någon erfarenhet av Painless Wiring eller ska man gå på orginal kablar typ som dessa.Båda sorterna verkar ha sina för och nackdelar, nån som har erfarenhet av att byta dessa och kan ge lite tips?Tackar på förhand. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 July 7, 2009 Report Share July 7, 2009 Hej.Originaltypen av el är bäst som ny, Painless är givetvis ocksåkanonbra men är mer för de som bygger om totalt i el. Satsa på originaltypen och kom ihåg att kolla ordentligt vilkentyp du har i utrusting på bilen, det finns ett fåtal men ändå olika varianter även som original. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger P 2196 July 9, 2009 Author Report Share July 9, 2009 Lutar mot ett orginal även om det verkar bli lite dyrare, tack för scaret. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Draken July 16, 2009 Report Share July 16, 2009 Är det huvudstammen du är ute efter?Mustangparts ville ha 2000kr för den när jag frågade!Tony ville ha 4500 för samma Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger P 2196 July 16, 2009 Author Report Share July 16, 2009 Och SET skulle ha 9-10k...Ska ringa till Mustangparts och höra, tack för tippset. Ja behöver nog dra om de mesta i el väg och är inte så säker på sånt, har tyvärr inte råd med nya stammar så jag får tejpa och klippa ihop så gott det går för tillfället. Har fått lägga ut så mycket på kärran så nu vill jag bara få komma ut och rulla med den. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Draken July 17, 2009 Report Share July 17, 2009 NPD är billiga dom med!Kolla sidan 154!http://npd.dirxion.com/WebProject.asp?B ... =mtg09flx# Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne Holm CMC1740 July 17, 2009 Report Share July 17, 2009 Och SET skulle ha 9-10k...Ska ringa till Mustangparts och höra, tack för tippset. Ja behöver nog dra om de mesta i el väg och är inte så säker på sånt, har tyvärr inte råd med nya stammar så jag får tejpa och klippa ihop så gott det går för tillfället. Har fått lägga ut så mycket på kärran så nu vill jag bara få komma ut och rulla med den.SET kanske menade hela systemet, för de är inte kända för att ta något överprishttp://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... y=EMUSTANG Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger P 2196 July 17, 2009 Author Report Share July 17, 2009 Och SET skulle ha 9-10k...Ska ringa till Mustangparts och höra, tack för tippset. Ja behöver nog dra om de mesta i el väg och är inte så säker på sånt, har tyvärr inte råd med nya stammar så jag får tejpa och klippa ihop så gott det går för tillfället. Har fått lägga ut så mycket på kärran så nu vill jag bara få komma ut och rulla med den.SET kanske menade hela systemet, för de är inte kända för att ta något överprishttp://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... y=EMUSTANG[/quote:2ge30bz2]Det var härvorna i motorrummet och kupen, måste nog byta båda.Nog kan SET ta betalt alltid, var dum nog att inte begära allt skriftligt när dom gick genom bilen min. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts