Niklas.L July 8, 2009 Report July 8, 2009 På sista tiden har Check Engine lampan börjat lysa till och från när jag kör. Misstänker att det kan vara för att multiremmen börjar bli sliten då jag läst att den ska vara väldigt känslig på just sådana saker. Den tänds runt 2000 varv och endast när jag håller lite hårdare gas. Annars slocknar den. Skulle dock vilja kolla upp detta ändå ifall det skulle vara något annat. Lokala verkstaden där jag brukar hålla till har tyvärr bara intrument för att läsa av GM-bilar. Därför undrar jag ifall det kan finnas någon i Sthlm-området som kan tänkas hjälpa mig? Alternativt komma med tips på hur jag annars kan lösa mitt problem.Mvh/NiklasEdit: Kanske borde tillägga att jag håller till i Täby, ca 1.5 mil norr om Sthlm. Citera
grufman July 8, 2009 Report July 8, 2009 det är nog inte fel på din multirem. Vad är det för årsmodell på bilen? Citera
Niklas.L July 9, 2009 Author Report July 9, 2009 det är nog inte fel på din multirem. Vad är det för årsmodell på bilen?Det är årsmodell '92. V8 såklart och manuell låda. Citera
grufman July 9, 2009 Report July 9, 2009 vi kan läsa ut felkoderna. 875kr. Det behövs en NGS för det om man vill kunna se allt, det går att blinka ut dom också, men då är det lite mer stenålder. Citera
Niklas.L July 9, 2009 Author Report July 9, 2009 Okej, och var håller ni hus och hur har ni det med lediga tider? Citera
Niklas.L July 13, 2009 Author Report July 13, 2009 Ingen annan som har möjlighet att hjälpa till? Citera
Andreas L 64 Falcon HGV August 22, 2009 Report August 22, 2009 kan ta med min felkods avläsare till Vegabaren på onsdag om du vill gratis! Citera
Recommended Posts