extreme July 19, 2009 Report July 19, 2009 Hej! Är nära en affär på en mustang gt -05 och har en fråga angående om det är någon som fått plats med en bakåtvänd bilbarnstol i baksätet? (ej babyskydd). Vore trevligt med hela familjen i bilen! Citera
Joach July 20, 2009 Report July 20, 2009 Inga som helst problem, S197 är dessutom utrustad med ISO-fix och en 'hook' på hatt-hyllan.mina barn sitter alltid bak.... Citera
Daniel Strand July 20, 2009 Report July 20, 2009 Min grabb sitter kanon bak i sin stol. Stolen han har går upp till 25kg och den får plats. Tyvärr blir det lite trångt på platsen framför. Frugan på 1.62 kan sitta fram men sitter tyvärr inte 100 bra.Att få i grabben i sin stol (som sitter i baksätet) kan vara lite omständigt om man har taket uppe, men med taket nere går det kanon. Då vi har airbag på passagerarplatsen så måste han sitta bak. Detta kom som standard 08 och innan dess var det option, så kolla innan du sätter den fram.Om du nu tittat på en cabbe och lillen sitter i baksätet kommer du tyvärr inte att kunna åka speciellt fort nercabbat, då det blåser ganska kraftigt.Själv tycker jag att det fungerar kanon när man kommit fram till hur man ska gå tillväga, och är inte speciellt mycket krångligare än i Volvon.Lycka till/Daniel Citera
SakariV8 July 21, 2009 Report July 21, 2009 Min grabb sitter bak i sin MaxiCosi med Isofix basenhet, och det funkar kanon. Sen går det att sitta bra framme även med stolen bak, dock är jag o släktingarna ganska korta (150-180). Kör dagligen med frugan och det är inga problem att slänga in stolen bak, KANSKE inte lika smidigt som en sedan MEN de extra 30sec som det tar kan jag offra med glädje Citera
Recommended Posts