TonyM67 July 27, 2009 Report July 27, 2009 Hej Har just importerat en Musse 1998 GT från USA Bilen står nu i Göteborg och skall hämtas upp av Nordtransport för att lämnas av till mig i Västerås Fick då just ett samtal från Nordtransport om att bilen inte startar då startspärr indikeras ,Någon som känner till detta vet vad jag skall göra för att få igång då jag får den imorgon .Troligen har batteriet var urkopplat sedan i slutet av April Citera
grufman July 27, 2009 Report July 27, 2009 ring glenn 0737770007Han finns i göteborg, har nödvändig diagnosutrustning. Se till att deala fast pris dock så det inte går "löpande". Citera
TonyM67 July 28, 2009 Author Report July 28, 2009 vet ni om det finns någon i mälardalen som är kunnig??på detta Citera
grufman July 28, 2009 Report July 28, 2009 vet ni om det finns någon i mälardalen som är kunnig??på dettaVi. i Järfälla. Citera
TonyM67 July 30, 2009 Author Report July 30, 2009 Hej GrufmanTalade igår med Ford dealer (Galpin)i USA angående mitt start problem enligt honom så har bilen något som jag uppfattade som PAT system och nyckeln skall ha ett PCM chip.Dessa två kommunicerar nu inte så omprogrammering måste göras,Är detta något ni känner till ,kan ni fixa det , Kostnad?Tackar på förhand Citera
grufman July 30, 2009 Report July 30, 2009 Hej GrufmanTalade igår med Ford dealer (Galpin)i USA angående mitt start problem enligt honom så har bilen något som jag uppfattade som PAT system och nyckeln skall ha ett PCM chip.Dessa två kommunicerar nu inte så omprogrammering måste göras,Är detta något ni känner till ,kan ni fixa det , Kostnad?Tackar på förhandden har ett PATS-system. Är det kodningen som är felet så fixar vi det, men antagligen har något gått sönder. En felsökning brukar räcka så vet vi vad som gäller. Citera
TonyM67 September 14, 2009 Author Report September 14, 2009 Så nu är min import bil Reg och kontroll besiktadTack Grufman för hjälpen med Startspärren och kodningen av nycken.Vidare så hade även bräslepumpen gett sig och även den fixade ni hemMen just idag blev den besiktad med rent protokoll Citera
Recommended Posts