Jump to content

Featured Replies

comment_79215

sprakande??

Helt oberoende vilken växel eller neutral? du har ju växellådan i samma region som kattarna.

I kattarna kan den keramiska "bikupan" pricka om den får sig en smäll. Om du slår till katten lätt med bara handen (inga tillhyggen) så bör det höras om det ligger en lös bit o skramlar i den. Om det skulle vara en spricka i röret eller liknande (kan fräsa rätt bra) så brukar det gå att känna med handen när bilen står på tomgång, brukar ju aldrig vara så enkelt att det är nedåt så man ser den.

• Author
comment_79403

Tackar. Skall kolla detta. Ljudet är ett sprakande och ibland väldigt likt en lös plåt som vibrerar med varven.

Den här tog jag med mig som flyttgods och bytte kattarna ca ett år innan hemflytt. Väl hemma så kunde jag konstatera att de hade satt en slang i stället för rör mellan kattarna , som de (amerikanarna) hade veckat. Det är nu åtgärdat men då uppstod det här "sprakandet"

/Martin

• 1 month later...
  • Author
comment_81662

Hej,

spraket kommer helt klart från kattarna . Minskar lite när den blir varm, men, kommer tillbaka. Har ännu ej fått tummen ur att lägga mig under och knacka på katten. Konstigt tycker säkert ni men jag är en "körare"och inte en "skruvare". Har bara "vanligt" garage i länga. Hur som helt tror jag jag hittat skälet. Vid in och urkörning i garaget är det en tröskel.

Har en 2m asfalts "backe" in till garaget. Måste ha tagit första gången, för ett bra tag sen. Fattar inte hur jag missat det. Hur som helst har någon bra förslag på bra verkstäder i göteborgs trakten ? Behöver nog ha någon som kan , som tittar på den.

Så om någon vet vore det kanon.

/Mattin