August 16, 200915 yr comment_79359 Har märkt att jag haft glapp i vindrutetorkarna i lodrät riktning. I själva "pinnen" som man fäster torkaren i. Detta har lett till att torkarna hackar/hoppar fram över rutan. Så idag tog jag lös hela länkaget och tryckte ihop "muttern" med splines på, så glappet minskade. Smörjde hela länkaget lite och satte tillbaka allt. Hackandet har delvis minskat, men är fortarande inte riktigt bra. Testade då att köra torkarmotorn utan länkaget och den verkar ju funka som den ska. Frågan är då om det fortfarande kan vara länkaget som spökar eller kan det vara torkarmotorn som börjar bli trött?Mvh/Niklas
August 19, 200915 yr comment_79524 Hej.Ny motor är kanske ett måste, men prova först attbara lossa lite på skruvarna som håller höljet ochlindningen på motorn, vika lite på höljet under tidenmotorn arbetar för att se om det blir skillnad. På min fd 93a så gorde jag så samt klickade ilite nytt fett i den övre delen (mekaniska delen),efter det fungerade den igen, jag hade samma problem med att torkarna hackade.
August 21, 200915 yr Author comment_79622 Verkar som de funkar som de ska sålänge man kör och har lite varv. Får se hur de fungerar nästa gång det regnar. Annars får jag testa ditt tips Lars.