Jump to content

Recommended Posts

Man kan få spännande problem ibland. :shock:

( Med Saaben lånar fan inte ut Mustangen.)

Nu i sommar var tanten ute och åkte med 8 åringen i dom södra provinserna, väl nere i Jönköping ringer hon och SKRIKER CHECK ENGINE LAMPAN LYSER, tja ni vet säkert hur det är att försöka tippsa en skärrad tant om lite enkla saker som kan få check engine lampan att lysa. :shock:

För man önskar ju alltid att det är ett litet fel, efter att i 1 timme försökt att hjälpa tanten via telefon säger jag, skit i check engine lampan fortsätt bara att köra vi har en försäkring som löser problemet om bilen havererar. :shock:

Ja när hon kommer hem efter 8 dagars åkande så lyser check engine lampan fortfarande, jag lyfter på läppen och ser att vacumslangen till Turbotrycksmätaren har hoppat av, skönt tänkte jag det var inte värre. :shock:

Men den jäkla lampan lyser fortfarande, jag kör en vecka med bilen

igår eftermiddag såg jag att tempmetaren stod typ en mm högre än den brukar så jag börjar att kolla säkringar men alla inne i bilen är hela så

jag går ut och kollar under huven för där sitter 2 st säkringar till elfläcktarna. :shock:

Kollar den första på 30 amp den är hel, men tittar sedan på den andra säkringen på 40 amp och tycker att det ser lite konstigt ut, jag sätter sedan fingret på den och trycker då ner säkringen i rätt läge. :shock:

Fan hur är det möjligt att en säkring kan jobba sig upp i sitt fäste och

sitta lös, det har jag aldrig varken sett eller hört talats om men det var felet

när säkringen väl var nertryckt så slocknade lampan, märkligt eller hur. :shock:

Så kan det gå när inte säkringen är på. :P:P:P

Där ser man.... men sådana fel är ju rätt kul ändå.... de måste ju inträffa för man ska lära sig helt enkelt....

Hur ofta får man inte höra att, kom in med bilen så hänger vi på datorn.... Tror du den hade sagt att det sitter en säkring som är lite knas....

Den knodden som hade till uppgift att sätta dit just den säkringen kanske hade en dålig dag just då...

Ja fast kanske datorn på Saabverkstaden hade sagt det ( Tech 2 heter den)

eftersom datorn i bilen kände av att en säkring var dåligt i satt. :P:P

Fast jag försöker att hålla mig borta från svindyra verkstaden. :P:P

Jag har aldrig bytt den där säkringen den har setat där sedan 1999

det har alltså tagit 10 år för den att jobba sig upp, men lite märkligt är det

allt en då. :P:P

Mvh Lasse. 8)