Blozzard August 21, 2009 Report August 21, 2009 Har precis inskaffat en SVT Cobra '96 och har lagt märke till ett konstigt pipande ljud. Det kommer inte varje gång man kör men ganska ofta. Det piper till 5-6ggr, blir en pause och sen piper de till likadant igen. Låter som en stereo kan göra ibland när man stänger av men de verkar inte ha något med den att göra. Kommer från instrumentpanelen nånstansInga varningslampor eller liknande tänds heller så frågan är ju vad det kan vara? Citera
grufman August 21, 2009 Report August 21, 2009 Blozzard said: Har precis inskaffat en SVT Cobra '96 och har lagt märke till ett konstigt pipande ljud. Det kommer inte varje gång man kör men ganska ofta. Det piper till 5-6ggr, blir en pause och sen piper de till likadant igen. Låter som en stereo kan göra ibland när man stänger av men de verkar inte ha något med den att göra. Kommer från instrumentpanelen nånstansInga varningslampor eller liknande tänds heller så frågan är ju vad det kan vara?tänds airbaglampan när du slår på tändningen? Citera
Blozzard August 21, 2009 Author Report August 21, 2009 Nej det gjorde den inte såg jag nu. Har utbytt ratt också så det är kanske därför den piper då? Citera
Lassemålare CMC 2071 August 21, 2009 Report August 21, 2009 Tjena Blozzard.Jag kan ta fel på bil, men kanske inte för den cobran jag tänker på var också svart 96a med likadan ratt. Jag tror att den där Cobran stod hos Monica i Motorborgen i Solna förut jag tycker att jag känner igen bilen, om det är den Cobran hoppas jag duvet att den har gått på strippen förut. Om det är samma Cobra så har den gas och en träratt som ja inte tror attdu får igenom besiktningen eftersom bilen är orginal med airbag i ratten ( hoppas du fick orginalratten med,). Killen som sålde den var ärlig med att den gått på strippen och med vad han gjort för övrigt med bilen. Är det monne samma cobra, törs man fråga vad du gav för den för jag vet vad man begärde i Motorborgen jag slog nämligen en och annan lov omkring din bil och var sugen. För övrigt hoppas jag att du är en glad och nöjd Cobra ägare. MVH Lasse. Citera
grufman August 21, 2009 Report August 21, 2009 Där har du felet. Den piper eftersom det antagligen inte sitter en airbag i. Mitt tips är att byta ut ratten du har och återmontera originalratten inklusive airbag. Bilens krocksystem är designat för att användas med airbag. Ej så bra att köra utan - har jag hört. Citera
grufman August 21, 2009 Report August 21, 2009 den piper för att någon har tagit ut lampan. Så i med en lampa och en airbag så får vi se om det finns några koder kvar efter det. Citera
Blozzard August 21, 2009 Author Report August 21, 2009 Har ingen ratt med airbag, men ska testa sätta i lampa och se om de hjälper. Försöker få tag en med airbag också sen men de flesta är så otroligt fula Citera
Blozzard August 21, 2009 Author Report August 21, 2009 Lassemålare CMC 2071 said: Tjena Blozzard.Jag kan ta fel på bil, men kanske inte för den cobran jag tänker på var också svart 96a med likadan ratt. Jag tror att den där Cobran stod hos Monica i Motorborgen i Solna förut jag tycker att jag känner igen bilen, om det är den Cobran hoppas jag duvet att den har gått på strippen förut. Om det är samma Cobra så har den gas och en träratt som ja inte tror attdu får igenom besiktningen eftersom bilen är orginal med airbag i ratten ( hoppas du fick orginalratten med,). Killen som sålde den var ärlig med att den gått på strippen och med vad han gjort för övrigt med bilen. Är det monne samma cobra, törs man fråga vad du gav för den för jag vet vad man begärde i Motorborgen jag slog nämligen en och annan lov omkring din bil och var sugen. För övrigt hoppas jag att du är en glad och nöjd Cobra ägare. MVH Lasse. Ja precis det stämmer att det är den bilen. Han har kört några repor på sthlm open tror jag han sa så jag vet att den gått hårt ett par tillfällen. De mesta är dock fräscht och inga fel har visat sej hittils iaf Citera
Recommended Posts