Jump to content

Recommended Posts

Inte för att jag har nån koll själv, men grabbarna som hänger på savarturbo.se kan det mesta om turbo och v8. Skriv ett inlägg under "Amerikanska bilar och hotrods" så får du nog svar ganska snart ;)

http://forum.savarturbo.se/

Finns mkt intressant läsning på en hel del trådar där.

Mvh

Stefan

Låter trevligt....

Det där beror ju lite på hur du löser det övriga på bränslesidan. Ska du mappa om datorn eller köra med progressiv bränsletrycksregulator som höjer trycket över spridarna med en viss "ratio" när laddtrycket kommer? Likaså nåt som backar tändningen.

Om du kör datorn helt omappad så kan det bli lite pyssel att åka med större spridare än 24lbs vid just kallstarter då den kan ha en tendens att sura ner sig och bli rejält svårstartad. Detta var jag ute för med jämna mellanrum innan jag öppnade upp min EEC-IV.

Jag skulle nog skicka i en 255:a i tanken och sen ett gäng 42lbs spridare för att vara säker, spridarna förutsatt att du ändrar i datorn. Har väldigt svårt att tänka mig det går att åka med dom utan att ändra lite värden här o där.

Finns ju tabeller för vad orginal 19lbs spridare klarar att leverera med respektive förhållande på FMU:n - alltså den progressiva regulatorn.

Jag laddar 8psi med skruvkompressor idag med 42 spridare och 255a i tanken och det räcker gott o väl. Då har jag standard bränsleregulator och ändrar allt i datorn istället.

Tror det finns en del som kör kompressorer och 5.0 här med erfarenhet av FMUenheter som kan svara rakare på din fråga..

Mvh,