Stern October 19, 2009 Report October 19, 2009 Klantade mig när skulle starta bilen med startkablar igår, Var stressad och fumlig så det blev tydligen ingen jord. När jag vred om nyckeln till tändningsläge lyste instrumentbrädan och all såg OK ut, när jag sedan försökte starta blev allt svart.Har någon här på forumet något förslag/ide´vad som hänt, batteriet, säkringar eller något ännu värre?Har kollat säkringarna i motorrummet men inte hittat någon trasig.//Janne Citera
Tobias CMC1505 October 19, 2009 Report October 19, 2009 Tagit bort + polen från batteriet i en halvtimme och sen satt dit den igen?Alla nya bilar har så mycket elektronik som ställa sig fel vid svag ström.Genom att ta bort strömmen helt så nollstället du allt. Citera
grufman October 19, 2009 Report October 19, 2009 kan ha dragit någon stor säkring. Brukar sitta en 175A huvudsäkring. Kolla att du har 12v in till stora säkringsboxen i motorrummet.Sannolikt har det dock inte hänt något för om du bara anslöt pluskabeln så gjorde det ingen skillnad. Citera
Royen October 19, 2009 Report October 19, 2009 Reagerar inte bilen alls? En säkring gick för mig när jag skulle byta mjukvara, bilen svarade inte alls. Den säkringen satt i säkringslådan på höger sida om passagerarens fötter, där fram alltså.Finns en liten lucka där framme, kan vara lite fuckligt att få loss den men försök att ta en titt där. Citera
Stern October 20, 2009 Author Report October 20, 2009 Har nu haft batteriet på laddning, det var helt dött. Skall lägga i det under kvällen och testa.Fungerar det inte då får väl jag gå igenom säkringarna igen. Huvudsäkringen, var sitter den? Har inte hittat den i instruktionsboken, någon som vet.Ska jag tänka på något särskilt när jag sätter tillbaks batteriet?//Janne Citera
Stern October 20, 2009 Author Report October 20, 2009 Har nu lagt i det nyladdade batteriet, bilen startade direkt, väntade en stund och tog sedan en kort tur, Kanske klantade jag mig inte med jorden enligt killen som laddade batteriet var totalt tomt.Bilen startar men nu lyser batterilampan och jag får "CHECK CHARGING SYSTEM" meddelande på displayen.Kollade också om jag fått några felkoder, men inga.¨Har någon en ide' vad det kan vara för fel?//Janne Citera
Recommended Posts