Pelle cmc 375 March 13, 2004 Report March 13, 2004 Sitter alltid fläktmotståndet i fläktkåpan, även på tidiga bilar där man bara har två fläkthastigheter? Jag får inte mina prylar att passa, kan vara från olika modeller. Min fläktmotor har två kablar, reglaget har fyra lägen inkl. avstägd. Så ska det väl vara när man har tre hastigheter? Ska både kontaktstycket på kabelstammen under instrumentbrädan och kontaktstycket på stammen från motorrummets högra sida anslutas till motståndet? Citera
Pelle cmc 375 March 13, 2004 Author Report March 13, 2004 Det blev nog lite konstigt förklarat, dom båda kabelstammarna blir ju anslutna samtidigt via kontaktstycket i torpedväggen. Från Brytaren i reglagepanelen finns ett litet kopplingsstycke (bild 1) vart ska det gå?På kabestammen under instrumentbrädan finns ett större (bild 2) vart ska det? Citera
cmc 49 March 13, 2004 Report March 13, 2004 Bild 2 skall troligtvis till hel halv ljus omkopplaren på golvet . passar endast där den ska sitta, Bild 1 skall kopplas till fläkt motståndet:- Citera
Pelle cmc 375 March 13, 2004 Author Report March 13, 2004 Nej den är redan på plats i ett annat stycke. Detta har med fläkten att göra. Det är ett trepoligt kontaktstycke, en är plusmatning från säkringshållaren, dom två andra går via högra kopplingsstycket i torpedväggen till fläktmotorn Citera
Recommended Posts