March 13, 200421 yr comment_4721 Sitter alltid fläktmotståndet i fläktkåpan, även på tidiga bilar där man bara har två fläkthastigheter? Jag får inte mina prylar att passa, kan vara från olika modeller. Min fläktmotor har två kablar, reglaget har fyra lägen inkl. avstägd. Så ska det väl vara när man har tre hastigheter? Ska både kontaktstycket på kabelstammen under instrumentbrädan och kontaktstycket på stammen från motorrummets högra sida anslutas till motståndet?
March 13, 200421 yr Author comment_4722 Det blev nog lite konstigt förklarat, dom båda kabelstammarna blir ju anslutna samtidigt via kontaktstycket i torpedväggen. Från Brytaren i reglagepanelen finns ett litet kopplingsstycke (bild 1) vart ska det gå?På kabestammen under instrumentbrädan finns ett större (bild 2) vart ska det?
March 13, 200421 yr comment_4723 Bild 2 skall troligtvis till hel halv ljus omkopplaren på golvet . passar endast där den ska sitta, Bild 1 skall kopplas till fläkt motståndet:-
March 13, 200421 yr Author comment_4724 Nej den är redan på plats i ett annat stycke. Detta har med fläkten att göra. Det är ett trepoligt kontaktstycke, en är plusmatning från säkringshållaren, dom två andra går via högra kopplingsstycket i torpedväggen till fläktmotorn
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.