grufman November 18, 2009 Report November 18, 2009 På förekommen anledningVi har på senare tid fått ett flertal förfrågningar från olika skadeverkstäder på reservdelar till krockade roush och saleen-bilar. I alla dessa fall har bilen varit registrerad som en vanlig mustang, och försäkringsbolaget har också försäkrat bilen som en vanlig mustang.Detta har inneburit att det blivit kalla handen från bolaget i några av fallen.Det du ska göra om du har en Roush, Saleen, eller OM DU PÅ NÅGOT SÄTT HAR FÖRÄNDRAT BILEN FRÅN DET SKICK DEN HADE NÄR DEN LÄMNADE FORD-FABRIKEN, det är att kontakta ditt bolag och begära en besiktning av bilen så dom vet vad dom försäkrar.Det kan vara allt från att du har andra fälgar, ny front, annan huv, ballare lack eller något väldigt unikt dekalkit som du satt på bilen, och även om du har en Roush eller en Saleen eller annan ombyggd bil. Det räcker inte med att bilen är reggad som en sådan - bolaget går på chassienumret och där ser dom att det är en "vanlig" GT, eller vad man nu har. Citera
crillzorg November 18, 2009 Report November 18, 2009 har jag förstått dig rätt då om jag har en GT -05 som har fixat till med nya fälgar, scoops, ljuddämpare och spoiler att jag behöver göra en bes. för att vara på säkra sidan... ? Citera
Corvette November 19, 2009 Report November 19, 2009 hos ditt försäkringsbolag skall du göra det så att den är rätt försäkrad om det skulle hända nått Citera
grufman November 19, 2009 Author Report November 19, 2009 det skadar nog inte att ringa och meddela och så får dom avgöra om dom vill se bilen eller inte. Framförallt viktigt för er som bytt karrossdelar. Citera
Recommended Posts