Jump to content

Recommended Posts

Om du har minimidjup 2,2 mm från lamellens yta, måttet hålls konstant över hela skivan, inga skador på fjädrar eller bränd skivan är jämntjock över 360 grader, splinsen inte är skadade etc etc, ser jag ingen orsak att byta skiva. Om kopplingen är bränd ser man bäst på svänghjul och tryckplatta. Man mäter upp dessa för att kolla om dom är skeva och tittar efter värmesprickor. Om det finns sprickor slänger man rubbet och skaffar nytt. Om fingrarna i tryckplattan och allt annat ser OK ut, köper man bara nytt urtrampningslager, monterar in allt igen och ger järnet.

Om man har pumpat upp effekten i motorn, ser man till att tryckplattans fjädertryck räcker till, gör det inte det, byter man till ett kopplingspaket som pallar för manliga hästkrafter.

Sådär i korthet, - ingen raketteknologi här inte.....

P.S

internal server error- givetviiiiiiis igen. Nu får det va' :evil::evil:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...